וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בון אפטיט: סודות הדיאטה של הצרפתים

בטח שמתם לב שלמרות שהם מנשנשים גבינות שמנות ובגטים ושוטפים את זה עם כוס יין (או שלוש), הצרפתים הם אנשים רזים למדי. איך הם עושים את זה? הכירו את 8 עקרונות התזונה של הצרפתים

גבינות ויין. ShutterStock
ככה עושים את זה/ShutterStock

בגטים, גבינות שמנות ומופלאות, יין ומאפים מתוקים הם רק חלק מעמודי התווך של התפריט הצרפתי האופייני. ועם תפריט עתיר קלוריות שכזה, הייתם מצפים שהצרפתים יסתובבו בינינו כשהם מתהדרים בקו מותן הרבה יותר נדיב. אז איך זה שהצרפתים, בהכללה, שמנים הרבה פחות מבני עמים אחרים? פחות מרבע מהאוכלוסייה בצרפת מוגדרת כסובלת מהשמנת יתר. זאת, בהשוואה ליותר משליש מאוכלוסיית ארה"ב (34%), למשל.

אז מה בדיוק הסוד של הצרפתים? זה מה שניסו להבין חוקרים מהסוכנות הצרפתית לבריאות תזונתית, סביבתית ותעסוקתית ומסקנותיהם, שפורסמו לאחרונה בכתב העת British Journal of Nutrition, מגלות דפוסי אכילה מעניינים למדי. מסתבר שהצרפתים אימצו מגוון רחב מאוד של מאכלים, אך הם מקפידים לצרוך ממנו בכמויות סבירות. המחקר מתבסס על נתונים של 2,600 צרפתים, שבמשך שבוע דיווחו על כל פריט מזון שהכניסו לפיהם. "ברור לכל שאין דרך אחת בלבד לאכילה נכונה", אמר החוקר שהוביל את המחקר, "אבל ברוב דפוסי האכילה שזיהינו אצל הצרפתים ניכרה חשיבותם של מימדים נוספים באכילה – הנאה, חברתיות ושמחה". החוקרים עיבדו את המידע ומיצו ממנו 8 עקרונות שעליהם מתבססת הדיאטה הצרפתית. ואלה הם:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully