וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מדברים עם מתבגרים על מיניות בחופשת הקיץ?

22.6.2016 / 7:00

השבוע החלה חופשת הקיץ של אלפי בני ובנות נוער, שבמהלכה רבים מהם יבלו זמן רב הרחק מהשגחת ההורים ועם לא מעט פיתויים ודילמות מיניות וחברתיות. רוצים לדבר איתם על זה? אולי הפוסטר הזה יעזור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסטר בגרסה לנערים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלפי בני נוער, הלומדים בחטיבות הביניים והתיכונים, יצאו השבוע לחופשת קיץ בת קצת יותר מחודשיים. חופשת הקיץ היא גן עדן למתבגרים, הם מקיימים חיי חברה שוקקים, בלילות בעיקר, ישנים עד מאוחר ומבלים את רוב הימים ברביצה. ההיפוך הזה בשעות הפעילות מוביל פעמים רבות לכך שההורים וילדיהם מתנהלים על שעונים הפוכים, ורוב ההתרחשויות שפוקדות את הנערים והנערות קורות הרחק מהשגחת ההורים. מדובר גם בגיל מאתגר, בלשון המעטה, שבו קיים מתח מתמיד בין הרצון של בני הנוער בעצמאות והסקרנות שלהם להתנסות בחוויות חדשות ומסעירות ובין החשש ההורי ששיקול דעת לקוי וחוסר ניסיון יגרמו לילדיהם להיפגע.

לתוך הוואקום הזה נכנסות שלומית הברון וסנדי בשרטי, מחנכות למיניות בריאה ומנחות סדנאות, הרצאות ומעגלי שיח בחינוך מיני. השתיים, שמתחזקות גם את האתר "מידע אמין על מין" ועמוד פייסבוק הנושא את אותו שם, פרסמו פוסטרים עם הנחיות למתבגרים ומתבגרות שיספקו עבורם מעין מורה נבוכים להתמודדות עם האתגרים החברתיים, המוסריים והמיניים שעלולים להיקרות בדרכם במהלך החופשה. "חופש גדול זו הזדמנות נהדרת לחינוך למיניות בריאה. זו תקופה שיש בה זמן, יש פנאי למתבגרות ולמתבגרים אבל יש גם יותר לחץ חברתי ויותר הזדמנויות גם לדברים נפלאים וגם לסיכון", אומרת הברון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסטר בגרסה לנערות/מערכת וואלה!, צילום מסך

השתיים מדגישות שהן עושות מאמץ להיות כמה שיותר עדכניות ומעודכנות ולספק מידע רלוונטי בהתאם לנושאים הבוערים, כפי שהם עולים מהשטח – במפגשים שלהן עם מתבגרים ומתבגרות, הורים וצוותים חינוכיים. "אם יש ל"ג בעומר, נדבר על אלכוהול במדורות ועל הקשר שלו למין, אם עולה פרשה של תמונות או סרטוני עירום שרצים בווטסאפ, נגיב לזה וניתן טיפים להורים", מסבירה הברון.

הפעילות של הברון ובשרטי עוסקת בכמה סוגיות חשובות, בהן: חינוך למיניות בריאה, מניעת אלימות מינית ומיניות וטכנולוגיה. כחלק מפעילותן השוטפת השתיים יוצרות פוסטרים על חינוך מיני. הפוסטרים מיועדים לילדים (6-12), או למתבגרים (12-18) והם מפורסמים בחינם, בעמוד הפייסבוק וניתנים להורדה גם בפורמט PDF להדפסה במדפסת ביתית. הכוונה שעומדת מאחורי יוזמת הפוסטרים היא ליצור בסיס לשיחה בין הורים וילדיהם על סוגיות של מיניות והתנהגות מינית. "אנחנו יודעות שסדר היום של הורים הוא עמוס מאוד, החיים גם ככה סבוכים ולא לכולם יש זמן לצערנו להיות פנויים לשיח יומיומי עם הילדים והמתבגרים". לדברי הברון, "הפוסטר שיצרנו (אחד בגרסה לנערות ואחד בגרסה לנערים – בשינויים קלים) נועד לאפשר להורים להתחיל שיחה על החופש הגדול על המתבגרים שלהם. המטרה היא להדפיס את הפוסטר, לתת למתבגרים ולדבר איתם על זה. אפילו יצרנו מקום קטן שבו הורים יכולים לכתוב משהו אישי".

פרטים נוספים וגרסאות PDF להורדה ניתן למצוא בעמוד הפייסבוק "מידע אמין על מין" ובאתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully