וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה אנשים הורגות תרופות מזוייפות כל שנה?

3.7.2016 / 8:00

שוק התרופות המזוייפות מגלגל מיליארדי דולרים מדי שנה, כשהוא מפיל לא רק חולים פרטיים שמשוועים לפיתרונות זולים, אלא גם חברות תרופות. סרט שישודר השבוע מביא את כל הפרטים מאחורי התעשייה שאתם לא מכירים

יח"צ - חד פעמי

תרופות מזוייפות הורגות אנשים מידי יום, והסטטיסטיקה מראה כי בין 100 אלף למיליון אנשים נהרגים מידי שנה כתוצאה מנטילתן. שנים רבות שהעולם המערבי התעלם מהאיום הזה, עד שהגיע האינטרנט ואפשר לאנשים פרטיים לרכוש תרופות בקלות. חלקן כאמור מזוייפות.

סרט שישודר ביום שלישי הקרוב, מספק הצצה אל מרכז הפיקוד של המשרד הראשי באינטרפול בעודו מתאם את מבצע "פנגיאה". המבצע מתרחש במשך שבוע אחד מדי שנה כשהמשטרה, המכס ושירותי הבריאות עורכים פשיטת פתע ביותר מ-100 ארצות על עסקי התרופות המזוייפות. גרסאות מזויפות של תרופות מציפות את שירותי הבריאות בעולם ופעמים רבות אפילו חברות התרופות עצמן נופלות קורבן לזיופים, בעודן רוכשות תרופות זולות יותר דרך האינטרנט.

תרופות מזויפות. ערוץ 8,
שוק שמגלגל מיליארדי דולרים/ערוץ 8

אחד המקרים המוצגים בסרט קשור לזיוף של התרופה אווסטין שהיא תרופה מוכרת נגד סרטן. בטי הנטר הלכה למרפאה אונקולוגית בצ'נדלר, אריזונה כדי לקבל עירוי של אווסטין, תרופה שהיא לקחה בעבר. זמן קצר לאחר תחילת העירוי היא החלה לרעוד, חשה בחילה ועלה לה החום.

צוות המרפאה יצר קשר עם הספק בקנדה ומנהל המזון והתרופות האמריקאי ערך פשיטה על המרפאה. בחקירה הסתבר כי התרופה שקיבלה נקראת "אלטוזן" שהיא הגרסה הטורקית לאווסטין והתגלה כי היא לא הכילה את החומר הרפואי הפעיל, אלא מי ברז ועובש. הרופאה, כך התברר רכשה את התרופה דרך האינטרנט. מספר חודשים לאחר החקירה בטי הנטר נפטרה.


הסרט "תרופות מזויפות וקטלניות" ישודר בערוץ 8 בהוט ביום שלישי, 05.07, בשעה 22:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully