מחסור בסידן? לעובר זה לא ממש אכפת

    סידן הוא אחד מאבני הבניין העיקריות של גוף העובר ומי שאחראי בין השאר, על בניית השלד, השיניים ומערכות העצבים. ואולם, מחסור בסידן ישפיע לרעה דווקא על האם. למה זה קורה? ומהי הכמות המומלצת של סידן ליממה במהלך ההיריון? בדקנו עם המומחים

    וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק
    סימילאק

    רז שפירא, אמא ל-2, מארחת באולפן וואלה! NEWS את רונית דויב, המנהלת המדעית של סימילאק לשיחה על חשיבות הסידן לתזונת האם במהלך ההיריון.

    דויב: "במהלך ההיריון הגוף מבטיח כי העובר יקבל את כל צרכיו על חשבונה של האם ואם קיים מחסור אז הוא דואג לפרק סידן מהעצמות. כמות הסידן המומלצת לצריכה היא 1000 מ"ל ליממה, כאשר קיים צורך לחלקה על מנת להקל על יכולת הגוף לספגה".

    לדבריה, הסידן נחוץ לבניית השלד, השיניים ומערכת העצבים. "העובר תמיד יקבל את הכמות הדרושה לו, לפיכך מומלץ לאם לשמור על בריאותה לאכול מזונות עתירי סידן כמו דגים שמנים, טחינה, ירקות מוצלבים ועוד.

    מהו בעצם סידן? זהו מינרל המשמש כאבן הבניין העיקרית של העצם ומה שקובע את חוזקה וצפיפותה. מחסור בסידן, בכל גיל, יפגע בראש ובראשונה בבריאות העצם, שכן עצמות השלד משמשות לגוף מאגר של סידן ולכן בזמנים של מחסור בסידן, העצמות מתדלדלות וצפיפותן יורדת.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully