וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה באימונים? כך תתגברו על כאבי שרירים

13.6.2016 / 14:51

כאבי שרירים מופיעים בדרך כלל כמה שעות אחרי אימון ספורט ויכולים להימשך כמה ימים. התנועה מוגבלת, קשה ללכת, לשבת, לנהוג, לעבוד - אבל זה לא אומר שחייבים להפסיק להתאמן. איך להפסיק את הכאב ומה כדאי לעשות באימון הבא?

כאב גב. ShutterStock
אם הכאבים לא פוסקים או מתגברים מומלץ לגשת לבדיקת רופא/ShutterStock

אי אפשר להפריד בין ספורט ובין כאבי שרירים. כל מי שאי פעם עסק בספורט, אפילו רק במסגרת שיעורי חינוך גופני בבית הספר, מכיר את ההרגשה ביום שאחרי: השרירים תפוסים, צורבים, התנועה מוגבלת, קשה ללכת, לשבת, לנהוג, לעבוד. יש מי שאוהבים את התחושה הזו, של שרירים מכווצים, שנתפשת לעתים כעדות לאימון איכותי. אצל אחרים זו יכולה להיות סיבה מספיק טובה כדי להפסיק להתאמן. אז זהו, שלא חייבים. הנה 10 עצות והסברים מדוע ואיך להפסיק את הכאב ומה כדאי לעשות באימון הבא, כדי שלא יחזרו על עצמם.

1. שרירים נתפסים במיוחד לאחר אימוני ההתחלה. כלומר, לאחר שלא התאמנתם זמן רב או אם רק התחלתם. וגם בעקבות אימון שמבוצע אימון בעצימות גבוהה מדי, כשמגדילים את נפח האימון או מנסים סוג חדש של אימון ותרגילים.

2. הכאבים מופיעים בדרך כלל כמה שעות אחרי האימון ויכולים להמשך כמה ימים. הכאב מעיד על נזק: קרעים מיקרוסקופיים בסיבי השריר, בגידים או ברצועות. בתגובה, הגוף מייצר דלקת. ואולם חשוב לזכור כי מדובר בתגובה טבעית של הגוף למאמץ, כך שאין סיבה לבהלה.

3. המצב הדלקתי מעורר את הגוף לתהליכי התאוששות והתחדשות של הרקמות שניזוקו. כל אלו גורמים לתחושת הכאב המוכרת. במילים אחרות: אם כואב, סימן שזה עובד.

4. כדאי לנסות להבדיל בין שרירים תפוסים, שהם כאמור תופעה טבעית ולא מסוכנת, לבין נזק חמור יותר, כמו מתיחה של שריר, גיד או רצועה, שהמצריך טיפול רפואי. אם הכאבים אינם פוסקים או חלילה מתגברים – מומלץ לגשת לבדיקת רופא.

התכווצות שרירים בריצה. ShutterStock
מומלץ להישמר מפעילות מאומצת שעלולה להחריף את הכאב/ShutterStock

5. כדי לא לסבול בפעם הבאה, באימון הבא, התחילו בקטן: תרגילים בעצימות נמוכה ועומס נמוך. בהמשך, העלו את משך ועצימות האימונים, אבל עשו זאת בהדרגה.

6. התרגלו להכין את הגוף לקראת האימון בעזרת תרגילי מתיחות עדינים וחימום המפרקים. אמנם בניגוד למיתוס, מתיחות לא ימנעו מהשרירים להיתפס, אבל הן יכולות להקל על הכאבים, בעיקר אם מבצעים אותן גם בסוף התרגול. אמנם בדרך כלל, הכאבים עוברים מעצמם, ללא טיפול מיוחד, אבל מומלץ להישמר מפעילות מאומצת שעלולה להחריף את הכאב. כלומר, אל תאמצו את השרירים יותר מדי בימים האלה.

7. מומלץ לעסות את האזור התפוס בתוספת משחות שונות כמו משחת טראומיל, לעיסוי ומריחה במצב של כאבי שרירים, ואף משמשת את ספורטאי הנבחרת הישראלית לאולימפיאדת ריו.

8. המלצה נוספת: ליטול תוסף תזונה של מגנזיום, מינרל שאחראי בין שאר פעולותיו על תפקוד תקין של השרירים.

9. יש שממליצים על חימום האזור הכואב, בעזרת בקבוק חם או מקלחת חמה. אחרים טוענים שדווקא קירור בעזרת קוביות קרח או מקלחת קרה.

10. מה לא כדאי לעשות: לא מומלץ להגיע לאימון בעצימות גבוהה כשהשרירים תפוסים. עדיף לנוח כמה ימים במהלכם מבצעים תרגילים שאינם גורמים מאמץ ועוזרים לגוף להחלים, משום שהם מזרימים דם באופן מוגבר לאזורים הכואבים. גם עיסוי קל עשוי להועיל להמרצת זרם הדם.

הטבה טובה לבריאות- הנחה על מגוון מוצרי אלטמן לנרשמים חינם למועדון, לחץ להרשמה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
וואלה! NEWS בשיתוף אלטמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully