וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה קלוריות צריך לאכול בכל גיל, וכמה אנחנו באמת אוכלים?

14.6.2016 / 6:40

חוקר מארה"ב החליט לעשות את המעשה הכי נבזי שיש ולהראות לנו כמה קלוריות אנחנו באמת צריכים לאכול לעומת כמה אנחנו למעשה אוכלים. אז איפה אתם ממוקמים?

הסרטון שמוכיח: קלוריות זה ממש לא הכל/צילום: יוסי ציפקיס, בימוי: גיא גורן, עריכה: נועה לוי

בווידיאו: איפה יש 100 קלוריות?

נמצאה הסטטיסטיקה הכי מבאסת בעולם. חוקר מאוניברסיטת LA, אסף מידע מהמחלקה לבריאות הציבור בארה"ב וניתח בדיוק כמה קלוריות אתם צריכים לאכול בכל גיל כדי לשמור על משקל תקין. התוצאות כאמור, לא מעודדות, והן מתיישרות עם העובדה שככל שאנחנו מתבגרים אנחנו צריכים לאכול מעט יותר, כי המטבוליזם שלנו כבר לא מה שהיה.

החוקר ניית'ן יאו, יצר גרפים לפי אותו מידע ופרסם אותם בבלוג שלו Flowing Data blog. רוצים לדעת מה כתוב שם? ובכן, זה לא רק תלוי בגיל שלכם, אלא גם במין וברמת הפעילות הגופנית שלכם כמובן.

אבל בואו נתחיל בנשים. אם אתן עצלות, יש לכן בערך עד גיל 26 לתקוע כאוות נפשכן, ואם אתן מאלה שדווקא משקיעות בשיעור פילאטיס אחד או שניים בשבוע, אתן יכולות למשוך את הזמן עד תחילת גיל 30. משם ואילך צריכת הקלוריות שלכן צריכה לרדת בכ-200 קלוריות ליום. באשר לגברים, שם ההבדלים בין גברים שיושבים כל היום לכאלה שפעילים הוא מורגש יותר, אבל כך או כך, כולם מחויבים לאכול פחות קלוריות בין גיל 20 ל-35.

נשים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גברים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגרף מחולק כך שחלק האפור הוא כמות הקלוריות שאנשים אוכלים בפועל (לפי סקר תזונה שנערך בשנת 2009 בארה"ב), ואילו הקווים הצבעונים הם מה שאמורה להיות צריכת הקלוריות שלהם. ההבדלים בין שני החלקים האלה, כפי שניתן לראות בגרף משתנים לפי הגיל והמין, כאשר בשניהם נראה שאנשים מאוד פעילים, אוכלים ברוב המקרים דווקא פחות קלוריות ממה שהם צריכים, לעומת אנשים עם אורח חיים יושבני.

אז מה זה אומר בפועל? נשים עם אורח חיים יושבני צריכות לאכול 1,800 קלוריות ליום בין הגילאים 25 ל-30, ואילו נשים פעילות יכולות לאכול בגילאים אלה כ-2,400 קלוריות. בגילאים מאוחרים, המספרים כמובן יורדים. גברים עם אורח חיים יושבני יכולים לאכול 2,400 קלוריות בגילאים המדוברים, ולרדת ל-2,000 קלוריות בגילאי 60. בקרה אלה שפעילים גופנית, צריכת הקלוריות יכולה להגיע ל-3,000 קלוריות ביום. שוב, כשהמטרה היא שמירה על משקל אחיד, למרות הירידה בביצועים של המטבוליזם עם השנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully