זה לא חלום: כך תשפרי את השינה אחרי הלידה

    לישון טוב אחרי לידה, זה לא ממש ישים, אבל אפשר לישון גרוע ואפשר לישון פחות גרוע ואפילו סביר. טיפים לאימהות טריות שרוצות להרוויח עוד כמה דקות של שינה

    וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק
    בחודשים הראשונים הלילות רצופי התעוררות והשעון של התינוקות לפעמים הפוך (צילום: ShutterStock)

    אחד הדברים הכי משמעותיים שמשתנים אחרי הלידה הוא נושא השינה. אין מה לעשות, תינוקות מביאים עמם הרבה אושר, פליאה ורגעים בלתי נשכחים – אבל גם חוסר שינה מצטבר שיכול להימשך שנה, שנתיים ואף יותר.

    הורים טריים מגלים מהר מאוד שמעתה תפקוד היומיומי שלהם הוא "על חצי סוללה" ושינה טובה הופכת למשאת נפש. לאימהות אין שום דרך להמשיך לישון כמו בחיים שהיו לפני ילדים, אבל אפשר לנסות לישון קצת יותר טוב, לפחות אחרי 3-4 החודשים הראשונים. הנה כמה טיפים.

    עוד בוואלה!

    "הנזק יכול להגיע למיליוני שקלים": הטעות שכל כך הרבה עסקים עושים

    לכתבה המלאה

    להפוך את השעון ולישון במשך היום

    בחודשים הראשונים הלילות רצופי התעוררות והשעון של התינוקות לפעמים הפוך. כדאי לעשות מאמץ ולהתאים בין זמני השינה שלכן לזמני השינה של התינוק, כלומר: להפוך גם את היום שלכן ולהתחיל לישון במהלך שעות היום.

    בשפת העצות לאימהות קוראים לזה "כשהתינוק ישן – את ישנה". זה קשה ליישום כי יש המון דברים לעשות כשהעולל סוף סוף נרדם – אבל צריך לשאוף לזה גם אם זה לא יוצא בתדירות יומיומית.

    לבקש ולקבל עזרה מבן הזוג

    אם התינוק ניזון מבקבוק אין בעיה לחלוק משמרות האכלה וכך אפשר אפילו לישון לילה רצוף (למשל לעשות תורנות של לילה לילה) ולשפר משמעותית את מאזן השינה. אבל גם כשמניקים ניתן לקבל עזרה בכל מה שקשור להתרחשות סביב ההנקה.

    אפשר שבן הזוג הוא זה שיחזיק אחר כך לגרעפס ואת תחזרי לישון ואם התינוק לא רגוע אבל רעב אינה הסיבה – בן הזוג יכול להחזיק, להרגיע, לתת מוצץ ולשוטט בבית עם תינוק על הידיים במקומך. הדבר יאפשר גם את איכות החיים והשינה העתידית, משום שכך מרגילים את התינוק שהצמדה לשד היא רק לצורך יניקה ולא לצורך הירדמות.

    את חייבת לישון? זה הזמן לשאוב ה (צילום: ShutterStock)

    לנסות לישון לפחות פעם ביום 3 שעות רצוף

    אימהות רבות מגלות שגם אם יש להן מחסור אדיר בשעות שינה, אם הן מצליחות פעם אחת ביום לישון רצוף כמה שעות – הן מרגישות הרבה יותר ערניות ויכולת התפקוד שלהן עולה. בדרך כלל גם אם ההתחלה קשה, תינוקות פותחים אחרי זמן מה מרווח של 3-4 שעות בין הנקה להנקה וצריך לנצל אותו לטובתכן. השינה הרציפה היא איכותית יותר מפה שעה, שם שעה גם אם סך כל שעות השינה ביממה עדיין יישאר נמוך.

    לגלות גמישות

    את חייבת לישון? זה הזמן לשאוב, לפרוש לשינה מתוקה ולתת למישהו אחר להאכיל מבקבוק. למען איכות החיים אפשר להחליט מראש שפעם ביום התינוק מקבל בקבוק פורמולה או לאפשר לעצמכן לעשות את זה אם מצבכן דורש זאת. חשוב לזכור ששינה טובה גם משפיעה על ייצור החלב ואמא מתוסכלת היא אמא שלא מיטיבה עם התינוק שלה.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully