וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיתוף המידע הרפואי ברחבי העולם מוביל לטיפול מושכל ומדויק יותר נגד הסרטן"

26.6.2016 / 8:20

הצלבת נתוני חולי סרטן והתייעצות גלובלית בין אנשי מחקר ורפואה הם בשורת שיתוף המידע של מאגר הבדיקות הגנומיות "פאונדיישן". "בתחום של עשור, נהפוך את רוב המחלות לכאלה שניתן לחיות עימן לאורך זמן"

אתר רשמי

כמות המידע העצומה שמלווה את חיינו במאה ה-21 אינה רק ביג-דאטה ושלד לסטארט-אפ ולאפליקציות, אלא גם בסיס למחקר רפואי מתקדם, לעיבוד תוצאות טיפולים ולשיח ער ואינטנסיבי בין רופאים ברחבי העולם.

אלו יכולים לשתף מידע ולהתייעץ על מטופלים מירושלים ומניו יורק, מבייג'ינג ומלונדון, ולהתאים לכל אחד מהם טיפול אישי ממוקד ויעיל יותר מבעבר – על בסיס אותו מאגר מידע.
"בתחום של עשר עד חמש עשרה שנים, נהפוך את רוב המחלות למחלות שניתן לחיות עימן לאורך זמן", העריכה פרופסור תמר ספרא, מנהלת השירות האונקו-גניקולוגי במערך האונקולוגי במרכז הרפואי איכילוב.

בדיקת למיפוי גנומי של הגידול מציגות לרופאים ולחוקרים, על פי פרופסור ספרא, תמונה רפואית מתקדמת יותר, כזו שעשויה לשפר את הסיכוי למציאת טיפול מתאים עבור החולים.

"שיתוף מאגרי מידע גדולים כמו זה של פאונדיישן מסייע לרופאים לתקשר ולהצליב עובדות ונתונים מחולים ולנסות להסיק מסקנות לגבי חולה פרטי. אנחנו פוגשים ביומיום חולה ומנסים להתמודד עם מחלתו. אם יש לנו ידע מניסיון של רופאים אחרים או מאוסף גדול של מידע, אנחנו יכולים להסיק מסקנות מושכלות ומדויקות יותר".

מהפכת המידע, כפי שהיא מתבטאת בתחום חוכמת ההמונים, עשויה, על פי ליאור צורף, חוקר ומומחה בתחום, להוביל לפריצות דרך מחקריות גם בשדות שמדירים באופן מסורתי את הקהל הרחב. "אם הציבור הצליח לנתח באופן מדויק מבנה של פרוטאין שמייצר וירוס איידס, אז הוא עשוי לסייע גם לחקר הסרטן".

וואלה! NEWS בשיתוף חברת רוש נציגת FoundationOne

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully