וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים שחשוב לדעת לפני שמתבגרים

14.6.2016 / 15:31

יותר מדי אנשים חושבים שבביטוח סיעודי שמור רק למבוגרים או לחולים, אך בפועל מדובר בביטוח שחשוב לכולנו. אספנו בעבורכם את כל הסיבות לבחור כבר עכשיו בביטוח סיעודי

אילוסטרציה. ShutterStock
אל תבזבזו זמן/ShutterStock

רובנו חושבים שמצבים סיעודיים הם רק מקרי נכות או חוסר ישע, אבל מסתבר שמנעד האפשרויות, לצערנו, רחב הרבה יותר. בין המצבים שמוגדרים כסיעודיים אפשר למצוא גם דמנציה או אלצהיימר וחוסר מסוגלות לבצע מספר פעולות בסיסיות יומיומית כמו לקום ולשכב, להתפשט בצורה עצמאית, להתקלח, להתנייד או לשלוט בסוגרים.

הרבה אנשים חושבים שביטוח סיעודי כלול כרכיב מובנה בביטוחי החיים או בביטוח אובדן כושר עבודה, בביטוח הבריאות או לכל הפחות כחלק מתגמולי המוסד לביטוח לאומי. אך זו טעות. למען האמת, ביטוחים אלו אינם מכסים מקרים סיעודיים.

אז למה ביטוח סיעודי? מחזיקי הביטוח הסיעודי זכאים לתשלום חודשי קבוע המאפשר מימון של ההוצאות הטיפוליות להן זקוק חולה סיעודי (על פי הגדרות ותנאי הפוליסה). ביטוח סיעודי אינו פנסיה ואינו ביטוח בעת מקרה מוות, אלא ביטוח שנועד לסייע לאדם להתמודד עם העלות הגבוהה הכרוכה בטיפול בחולה סיעודי.

בנוסף, ביטוח סיעודי מאפשר למטופל ולמשפחתו להתמודד בצורה מיטבית עם המצב החדש על ידי בחירת צורת הטיפול המועדפת על המשפחה והחולה: טיפול בבית או במוסד פרטי המתמחה בכך.

זיקנה. ShutterStock
מומלץ לא להמתין לגיל מאוחר/ShutterStock

תעודת הביטוח שלכם ממצבים סיעודיים

רבים סבורים שרכישת ביטוח סיעודי היא נחלתם של בני הגיל השלישי בלבד וסומכים על מזלם בשיטת "יהיה בסדר". אבל למעשה, כולם זקוקים לביטוח סיעודי, גם כאלו שהם בריאים בחיי היומיום. איש לא יכול לדעת לעולם באילו מקרים בלתי צפויים יתקל ולכן לא תמיד מומלץ לסמוך על המזל. בנוסף, רכישת ביטוח סיעודי בגיל צעיר מפשטת את תהליך החיתום ואת החתימה על הצהרת הבריאות.

חשוב לזכור שככל שגיל ההצטרפות לביטוח הסיעודי צעיר יותר, כך גם בשעת הצורך הגמלה לה תזכו תהיה גבוהה יותר. לדוגמה, לקוח שהצטרף בגיל 20, יהיה זכאי בשעת הצורך לגמלה של 5,500 שקלים לטיפול בבית ו- 10,000 שקלים לטיפול במוסד בהגיעו למצב סיעודי.

לעומת זאת, לקוח שהצטרף לראשונה בגיל 60, יהיה זכאי בשעת הצורך לגמלה של עד 3,500 שקלים לטיפול בבית ו- 4,500 שקלים לטיפול במוסד. במילים אחרות: מי שמקדים לבטח את עצמו מקבל הרבה יותר. (החזרים המצוינים הם בהתאם לפוליסה הסיעודית האחידה שמעניקות קופות החולים החל מה 1.7.2016).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

כמה העסק הזה עולה לי?

ביטוח סיעודי עולה הרבה פחות ממה שנהוג לחשוב. עד גיל 18 ניתן לקבל ביטוח סיעודי בחינם, וגם בגילאי הבגרות הוא עולה בין כמה שקלים בחודש לעשרות בודדות של שקלים. התמורה, לעומת זאת, היא ענקית. העלויות המוערכות לטיפול סיעודי בבית למשך שנה הן סביב 100 אלף שקלים ואילו טיפול בחולה סיעודי במוסד פרטי מוערכת בכ-180 אלף שקלים בשנה.

עם תוחלת החיים שרק הולכת ומתארכת, ועם עולם מלא הפתעות שבו שום דבר לא בטוח - ביטוח סיעודי הולך ומתבסס כמרכיב הכרחי שחייב להיות חלק מהתכנית הביטוחית שלכם.

אם אין לכם עדיין ביטוח סיעודי, ואתם מתלבטים איזה ביטוח כדאי לכם לעשות, כדאי שתכירו את כללית סיעודי מושלם פלוס. משרד האוצר בדק ומצא שזהו הביטוח הסיעודי המעניק את השירות הטוב ביותר מבין קופות החולים בשנה החולפת.

לפרטים והצטרפות לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף שירותי בריאות כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully