וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוגגים בלבן: המלצות לשבועות תרבותי עם הילדים

10.6.2016 / 7:01

לא יודעים איך להעסיק את הילדים בעוד חופש ארוך מדי מהגן ובית הספר? אספנו בעבורכם כמה המלצות לפעילויות חג עם נופך תרבותי-איכותי. המלצות של אליטיסטיים? אתם אמרתם

גבינה צפתית. ShutterStock
זה לא מתחיל ונגמר בגבינות/ShutterStock

עוד לא הספקנו לנקות את ריח עשן המדורות מבגדי הילדים, והנה מגיע עוד סוף שבוע ארוך ונטול גן שבו כדאי מאוד למצוא עיסוקים יצירתיים. אספנו בעבורכם כמה המלצות קצת אחרות.

כל אירועי בשבועות בחינם בארץ

שבועות במוזיאון אוצרות קיסריה בשדות ים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוזיאון אוצרות קיסריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במוזיאון שבקיבוץ שדות ים תתקיים פעילות בנושא שבועות, מגילת רות, קציר בעת העתיקה ויצירת סלים עם שבעת המינים. במוזיאון מוצגים ארכיאולוגים שהתגלו באזור על-ידי חברי קיבוץ ומשלחות שחפרו בקיסריה. המוזיאון נבנה כדוגמת מבנה רומי עם חצר גדולה ובה עמודים עם כותרות קורינתיות, פסלים רומיים, כתובות הנצחה ומגוון פריטים ארכיטקטוניים. באולמות התצוגה אוסף ייחודי של מטבעות קיסריה, נרות שמן, פיסול זעיר בברונזה ובשיש, אבני חן, כתובות על גבי מצבות יהודיות, קנקנים שנמשו מהים וחפצי נוי ופולחן.

13.6, 10:00-16:00

מחיר כרטיס: 20 שקלים, הורה מלווה ללא תשלום. הפעילות בהזמנה מראש לילדים בגילאי 6-13.

לפרטים נוספים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

משחק חוזר בחוף דור-הבונים

שמורת טבע חוף דור הבונים. אמיר שפיר, רשות הטבע והגנים
חוף דור-הבונים/רשות הטבע והגנים, אמיר שפיר

בשמורת הטבע חוף דור-הבונים תתקיים פעילות לכל המשפחה של משחקים חווייתיים עשויים כולם מחומרים בשימוש חוזר ופסולת שנפלטה מהים. בין המשחקים: משחקי שולחן, חשיבה, משחקים אתגריים וספורטיביים.

11.6, 15:00-10:00

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר

לפרטים נוספים

משב רוח גלילי בהרדוף ויום ירוק בנהלל

פסטיבל חלב ודבש. עמרי אילת,
פסטיבל חלב ודבש/עמרי אילת

במסגרת פסטיבל חלב ודבש בעמק יזרעאל יתקיים בחורש שליד קיבוץ הרדוף יום שלם של הצגות ילדים, סדנאות יצירה ומופעי מוזיקה לכל המשפחה. במרכז לחקלאות וקיימות בנהלל יתקיים באותו יום – יום ירוק שיכלול הצגת ילדים, הפעלות ירוקות לילדים, דוכני מכירה של מוצרים מקיימים ותוצרת העמק. כמו כן יימכרו מוצרים מתוצרי המשק: ירקות, שתילים, קומפוסטרים ויהיו גם דוכני מזון ושתייה.

משב רוח גלילי – 12.6, 10:00-22:00

מחיר כרטיס: 85 שקלים לילד, 70 שקלים למבוגר

יום ירוק – 12.6, 10:00-14:00. כניסה חופשית

לפרטים נוספים

סיור צילום פעיל במושבה הטמפלרית וילהלמה -בני עטרות

בסטודיו הממוקם באסם עתיק ובין חצרות הבתים המיוחדים של המושבה, יפתח הצלם אלדד מאסטרו בפני המשתתפים אפשרות להבחין בשפע אלמנטים טבעיים וארכיטקטוניים. מאסטרו הוא גם אמן ופוטו תרפיסט וסדנת הצילום בטלפונים הניידים של המשתתפים תסתיים בהדפסה איכותית מיידית של תמונה אחת בגודל 20X30 לכל משתתף.

11.6, בשעה 10:00-13:00. הפעילות מתקיימת בתיאום מראש.

מחיר: 30 שקלים למשתתף

שבועות במדעטק: סיור ומשחק אינטראקטיבי עם הסמארטפון

מדעטק בחיפה. מושון תמיר,
מדעטק חיפה/מושון תמיר

מדעטק חיפה חונכת בשבועות אפליקציה חדשה לסמארטפון "חפשו את המדע", המציעה סיור ומשחק אינטראקטיבי בשילוב משחק מאתגר ברחבי המוזיאון, תוך חיפוש מוצגים באמצעות רמזים ומענה על חידות מדעיות. בנוסף, ברוח החג יתקיימו סיורים מודרכים במדעטק בנושא המים: אנרגיה ירוקה, מזרקה בפארק, חצר ארכימדס, חצר ליאונרדו, הבריכה בגינת המדע, קיר המים בקומת המסד ועוד. בנוסף, במרכז החדש לגיל הרך (לגילאי 2-7 שנים) יציע פעילויות מדע לטף, פעילויות חווייתיות לקטנטנים של צורות הנדסיות, מבוך אתגרי, בנייה, משחקי מים, מראות ועוד. תפעל גם פינת פעילות משעשעת עם בועות סבון, בה יהיה ניתן להפריח לאוויר בועות בצורות שונות וגדלים מיוחדים. כל זאת בנוסף לפעילות הרגילה במוזיאון ולחנות המוזיאון החדשה במקום.

מדעטק, חיפה

שעות סיורי המים: 11.6 - 11:00, 12:00, 12.6 - 11:00, 13:00, 15:00.

מחיר: ילד עד גיל 5: חינם. למזמינים כרטיסים דרך האתר: 65 שקלים. מבוגר/ ילד מגיל 5: 89 שקלים לכרטיס, משפחה - 2 מבוגרים+2 ילדים: 340 שקלים.

מוזיאון הילדים בחולון: מטביעים חותם אישי על הגדר

שבועות במוזיאון הילדים בחולון. טל רובנשטיין,
מוזיאון הילדים בחולון/טל רובנשטיין

מוזיאון הילדים הישראלי בחולון מזמין בחג השבועות את כל הילדים וההורים המבקרים במוזיאון להשתתף בפעילות מיוחדת ולהשאיר חותם אישי בצורת טביעת יד יצירתית על גדר במוזיאון (הגדר תישאר במקום במהלך הקיץ הקרוב). הפעילות היא ללא תשלום נוסף ומתחברת לתערוכה האינטראקטיבית שבמרכז בגובה העיניים במוזיאון - 'סיפורים שמספר לי הרחוב'. התערוכה עוסקת באמנות המתרחשת במרחב הציבורי האורבני ובמהלכה כל ילד יכול להיות פסל רחוב, אמן גרפיטי ולהשתתף בתיאטרון רחוב.

שעות פתיחת המוזיאון בשבועות (11-13.6): 9:30-14:00.

מחיר כניסה לתערוכה: 50-65 שקלים לכרטיס

לפרטים נוספים

"חתול תעלול" – הצגה במסגרת פסטיבל ישראל ותערוכת מחווה ללאה נאור

הצגת הילדים חתול תעלול. בני גם זו לטובה,
חתול תעלול/בני גם זו לטובה

הקלאסיקה האהובה של ד"ר סוס "חתול תעלול" עולה על הבמה בהפקה של תיאטרון המדיטק, בבימויו של רוני פינקוביץ' מנהלו האמנותי של התיאטרון ובתרגומה של לאה נאור. המחזה הופק במקור על ידי התיאטרון הלאומי הבריטי ומועלה כעת במסגרת פסטיבל ישראל לילדים. ההצגה מתאימה לבני 3+.

ועוד בעניין לאה נאור, לציון יום הולדתה ה-80 תתקיים לכבודה בחודש יוני, תערוכת מחווה של פרידה שוהם ותלמידי המגמה לעיצוב תפאורה ותלבושות בסמינר הקיבוצים. נאור, פזמונאית, סופרת, מתרגמת ותסריטאית ישראלית פרסמה ספרי סיפורת ושירה לילדים, וכן כתבה תסריטים לתוכניות טלוויזיה לילדים, בהם "קרוסלה", "חג לי", "מה פתאום?" ו"בבית של פיסטוק". תרגומיה לסדרת ספריו של דוקטור סוס, ובראשם "חתול תעלול", זיכו אותה בפרס אנדרסן הבינלאומי לתרגומי מופת לילדים.

11.6 – 10:30, 12:30

מחיר כרטיס: 75 שקלים

לפרטים נוספים

שירת ילדים בפסטיבל המשוררים ה-19 מטולה

במסגרת פסטיבל המשוררים במטולה יוקדש השנה מפגש מיוחד לנושא של שירה לילדים ותתארח משוררת הילדים שלומית כהן-אסיף שזכתה על פועלה ב-17 פרסים והוציאה מעל ל-65 ספרים. כהן-אסיף: "גם הילד כמו המבוגר מחפש בשירה צידה לדרך, הילד אינו יכול למצוא זאת לבד, צריך לתווך בינו ובין השיר. ודי אם מקריאים לו שיר בקול ומביטים אל תוך עיניו (כמה חשוב להביט בעיניים...) והדרך נסללת. הילד מחפש בשיר חוויה שמוסרת לו דרישת שלום מעצמו ומן המציאות שהוא מכיר.

9-12.6 – ברחבי מטולה

12.6, 9:30-10:30 – שחרית של שירת ילדים בספריית מטולה. שלומית כהן-אסיף קוראת משירה ומספרת על חייה בספריית מטולה.

הכניסה לאירועי השירה בפסטיבל ללא תשלום על בסיס מקום פנוי. מופעים בתשלום.

"פעמוני הלב" - קונצרט-תיאטרון של תזמורת הבמה הישראלית במסגרת פסטיבל ישראל

מההפקות של תזמורת הבמה היצירתיות נהנים גם ילדים וגם מבוגרים. "פעמוני הלב" הוא קונצרט-תיאטרון ביוזמת מפעל הפיס ובמסגרת מיזם "קלאסילייק" והמופע יוחד לאנסמבל "ענבלים" – הרכב פעמוני היד היחיד בארץ. מופע הבכורה מתקיים במסגרת פסטיבל ישראל.

9.6, 17:00, תיאטרון ירושלים

מחיר כרטיס: 20 ש"ח

לפרטים נוספים

  • עוד באותו נושא:
  • שבועות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully