דרכים אלטרנטיביות להקל על ייסורי גמילה מעישון

אם אתם חושבים להפסיק לעשן אתם בטח מפחדים מאוד מייסורי הגמילה הצפויים. לרגל היום העולמי ללא עישון שחל מחר, אספנו כמה אמצעים טבעיים שיעזרו לכם לנצח את הגמילה בקלות

יונתן יעקובוב ויאן גרינברג, מאמר אורח
כשמפסיקים לעשן, הגוף מגיב בעוצמה למחסור בניקוטין (צילום: AP)

להפסיק לעשן זה לא קל. גם אם תסתכלו כל יום בתמונה של ריאות שחורות, פרצוף מקומט או שיניים צהובות – יהיה לכם קשה מאוד להיפטר מההרגל הנורא, שמספק הנאה לא מוסברת.

הניקוטין שבסיגריות הוא סם ממכר. זו אחת הסיבות שקשה להפסיק לעשן. כשמפסיקים לעשן הגוף מגיב לחוסר ברמת הניקוטין. המצב הזה נקרא "גמילה" והוא טומן בחובו תופעות לוואי. תופעות הלוואי השכיחות ביותר הן: השתוקקות לסיגריה, קשיים בריכוז, הפרעות שינה, דיכאון או עצבנות וכעס, תסכול, חוסר מנוחה וחרדה.

התסמינים הללו מורגשים תמיד בעוצמה הגדולה ביותר בתחילת התהליך והולכים ופוחתים בהדרגה. בעבור רוב המעשנים, הימים הראשונים לתהליך הגמילה קשים, אך החדשות הטובות הן שכבר ביום השלישי או הרביעי ללא סיגריה, מופיעה הקלה והיא עשויה להיות משמעותית.
לאחר הפסקת העישון עשויים להופיע גם שיעול והפרשה מוגברת של ליחה. זה סימן טוב כיוון שהגוף שלכם מנקה את עצמו משאריות חומרי העישון.

עוד בנושא:
מה קורה לגוף כשמפסיקים לעשן?
כך תפסיקו לעשן, גם אם אתם לא רוצים
מחקר: מה הדרך היעילה ביותר להפסיק לעשן?

עוד בוואלה! NEWS

ארוחה במעטפה ב-10 דקות הכנה

אודי ברקן ואושר אילדמן
לכתבה המלאה

גמילה מעישון באמצעים אלטרנטיביים

לצד תרופות המרשם הזמינות כיום בשוק, ולצד העזרים הקונבנציונליים לתמיכה בנגמלים מעישון - כמו מדבקות ניקוטין ומסטיקים המכילים ניקוטין - ניתן למצוא הקלה גם באמצעים טבעיים.

בשר אדום, קפה ואלכוהול מגבירים את התשוקה לעישון. בתקופת הגמילה הראשונית, מומלץ להמנע מהם (אילוסטרציה: shutterstock)

מזון נוגד עישון
פירות וירקות משנים את טעם העישון והופכים עישון ל-"טעים" פחות. ולכן מומלץ להרבות באכילתם. גם חלב ומוצרי חלב מסוימים, כגון יוגורטים, גורמים לאותה תחושה. אפילו שתיית מים רגילים יכולה לגרום להחמרה בטעם הסיגריה.


מזון מעודד עישון
לצד מזון העוזר להפחית בעישון קיימים מאכלים הגורמים לנו לרצות לעשן – הם הופכים את חווית העישון לנעימה יותר. בין המאכלים האלה - בשר אדום, קפה ואלכוהול. כדאי לוותר לפחות לתקופה על מאכלים חריפים, מלוחים ומעושנים, שמעודדים ומעוררים את התשוקה לעישון.


מזון כתחליף לעישון
מדובר על מזון המשמש כתעסוקה לחלל הפה, בעיקר כזה שדורש לעיסה, כגון: גזר, סלרי, תפוחי עץ או אגוזים. אפילו פופקורן יכול להתאים. גם אכילת גבינה צהובה יכולה לסייע בהפסקת עישון. אנשים שהפסיקו לעשן דיווחו שפרוסת גבינה הייתה תחליף טוב לסיגריה.

לא רצוי ללעוס גומי לעיסה, מפני שהוא גורם להפרשת מיצי קיבה ולתחושת רעב.

טיפים ומתכונים לדיכוי החשק

ציפורן
ציפורן היא אחד התבלינים שיכול לעזור להפסיק לעשן. הטעם החזק של התבלין הזה מסייע להפחית את התשוקה לעשן. טיפת שמן ציפורן בחלק האחורי של הלשון יכולה לרסן את התשוקה לניקוטין.

קינמון
כמו הציפורן, גם קינמון הוא תבלין שיכול לסייע להפסיק לעשן. לפיכך, כאשר משתוקקים לסיגריה – רצוי לשתות תה קינמון או ללעוס מקל קינמון. אגב, הקינמון ניחן גם ביכולתו לסלק ריח רע מפה.

אקורוס קלמוס
בנוסף לתכונות הריפוי שלו – הצמח מחזק ומשפר את פעילות מערכת העיכול. לעיסתו מדכאת את הרצון לעשן.

שטיפות פה
שטיפת פה במי כסף או סודה לשתיה לפני העישון הופכים את טעם הסיגריה לדוחה יותר. מומלץ לנסות.


המידע באדיבות יונתן יעקובוב, רוקח ב"טלפארמה" ויאן גרינברג, מנהל תחום טבע ב"טלפארמה"

המידע אינו המלצה ו/או התוויה לטיפול רפואי, בכל מקרה של בעיה רפואית יש להיוועץ ברופא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully