וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם או סתם: האם צריך לבטל את ל"ג בעומר?

25.5.2016 / 8:13

הרוח נושבת קרירה, ובגן מארגנים מדורה – אז תכינו את הנקניקיות ואת הנושאים לסמול טוק מקרטע עם ההורים האחרים. למרות שהוא מלהיב ילדים, הורים רבים די מתעבים את ל"ג בעומר. מה אתם חושבים עליו?

צילום סטילס: תום רוכלין עריכה: ניר חן

בווידאו: שרב או גשם? תחזית מזג האוויר לל"ג בעומר

ל"ג בעומר מגלם בצורה מיטבית את פרדוקס ההורה-ילד: עבור הילדים מדובר בחג מלהיב ומרגש. ההכנות אליו מתחילות אי שם בשלהי חופשת פסח, אז הם מתחילים ללקט ולאסוף קרשים ועגלות סופר, בכמות שתספיק למדורה שתבער 40 יום ו-40 לילה. כמו כל דבר שטומן בחובו איסור או סכנה, האפשרות להיות בקרבת אש, המפגש החברתי, האוכל והממתקים, ואצל הילדים הגדולים יותר – גם השהות ללא מבוגרים אל תוך הלילה, מלבים יצרים ושמחת אין קץ.

מאידך, עבור ההורים ככלל מדובר במטרד. הורים לילדים קטנים מתבקשים ללוות אותם למדורות אחה"צ מעיקות ועשן המדורות מחניק את האוויר למשך שבוע שלם כמעט. הורים לילדים גדולים יותר, נדרשים לשחרר את המתבגרים שלהם ללילה של אש ותמרות עשן (בתקווה שלפחות יהיה נטול דם), ולקוות ששיקול הדעת המועט שהספיקו לפתח יסייע להם להתרחק מסכנות גופניות או חברתיות.

אז האם ל"ג בעומר הוא חג מיותר שאבד עליו הכלח וראוי לבטלו? או שהשמחה והכיף שהוא מספק לילדים שווה את הסבל ההורי שנלווה לו? ענו על הסקר ועזרו לנו להחליט:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully