וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי פרחים ושוקולד: מתנות שכל יולדת תשמח לקבל

19.5.2016 / 8:52

במקום בגדי תינוקות, עוד שמיכה, פרחים או מלחי אמבט – חישבו מחוץ לקופסה והביאו מתנה שהיא בבחינת נתינה אמיתית ומסמלת הבנה מדויקת של צורכי היולדת. היא עוד תודה לכן על זה

בקבוק חלב. ShutterStock
בלי הרתחה, עיקור והתעסקות. בקבוקי פורמולה מוכנה/ShutterStock

כשבאים לבקר אישה אחרי לידה מתבקש להביא מתנה. רוב היולדות מקבלות בגדים לתינוק, מארזי מתנה מעוצבים, צעצועים, בובות ומתנות קלאסיות כמו פרחים, מוצרי טיפוח ויופי ושוקולדים.

כמובן שכיף לקבל מתנה, אבל הרבה פעמים המתנות נערמות וממתינות לגיחה הראשונה בה ניתן יהיה להחליפן (ולמי שרק ילדה קשה לחשוב על סיבוב בחנויות בשלב זה), השוקולדים לא נאכלים (כי כמה אפשר לאכול) וכבר לא נשאר בבית אגרטל פנוי לעוד זר פרחים.

אז בפעם הבאה לפני שאתם קונים מתנה לחברה שילדה או קרובת משפחה, תעצרו רגע ותחשבו על רשימת המתנות הבאה. היא מעט אלטרנטיבית ותלויה בקרבה ליולדת, אבל סיכוי גבוה ששביעות הרצון מהמתנות האלה תרקיע שחקים.

משלוחי אוכל מוכן / מבשלת – אחד הדברים שהכי רוצים אחרי הלידה זה לא שוקולדים ודברי מתיקה, אלא דווקא אוכל ביתי מזין וטעים. לא כולן אוגרות קופסאות פלסטיק במקפיא ולא לכולם יש סבתות מבשלות וזה פתרון מושלם – בטח כשהוא בא בתור מתנה. אפשר לקבוע עם מסעדה מסוימת, להחליט על סכום ואז לאפשר ליולדת בחירת מנות או לסכם עם מבשלת פרטית שאפילו תגיע לבשל בבית היולדת בימים הראשונים או ככל שהתקציב מאפשר.

זר פירות – במקום זר פרחים שכבר אין לו מקום בבית ונובל אפשר להביא זר צבעוני של פירות או מגש פירות מעוצב. הזרים האלה יפים, מגרים, כוללים בדרך כלל פירות אקזוטיים (או מה שמבקשים) ומדובר במתנה אכילה בריאה ומרעננת.
מגש פירות יבשים, מרציפן – במקום ממתקים – חטיפים בריאים ומזינים. השקדים והמרציפן מעודדים גם את ייצור החלב – כך שההזנה היא כפולה.

טיפול מגע עד הבית (רפלקסולוגיה / עיסוי כתפיים-גב) – הגוף עובר תקופה לא קלה אחרי הלידה ואין כמו מגע מפנק, במיוחד אם הוא מגיע עם מיטת טיפולים עד הבית. אפשר לבחור בטיפול רפלקסולוגי עם מטפל/ת המתמחים בטיפול בנשים אחרי לידה או בעיסוי כתפיים, צוואר וגב, שממש מתבקש במיוחד אם מניקים.

נערה משחקת עם תינוקות. ShutterStock
לתת ליולדת קצת זמן פנוי. בייביסיטר הוא מתנה נהדרת/ShutterStock

מפגש עם יועצת הנקה – הרבה נשים נתקלות בקושי עם ההנקה ומוצאות עצמן בפגישת ייעוץ עם יועצת הנקה. אם אתן יודעות שיש דרישה בכיוון זו יכולה להיות מתנה נהדרת, שממש תפתור בעיה ותקל על העניינים.

מפגש עם יועצת מנשאים – זה אמנם לשלב שהתינוק קצת יותר גדול, אבל ממילא רוב האנשים מביאים מתנות מיידיות, כך שאפשר לתת משהו לשלב הבא. יש בשוק המון מנשאים ולא כל מנשא מתאים לכל אחת ואז רבות מוותרות כי זה לא נוח להן, אבל האמת שמנשא מתאים הוא פתרון נשיאה מאוד נוח. יועצת מנשאים יכולה להגיע עד לבית עם מגוון מנשאים ולהתאים לכל אחת את המנשא שהכי נוח ולה ובמגבלות התקציב שלה.

בקבוקוני פורמולה מוכנה מראש – הימים הראשונים אחרי לידה מורכבים. גם אם היולדת בוחרת בהנקה מלאה לעיתים צץ קושי ואז צריך תגבורת זמינה. בנוסף, יש נשים שמחליטות לשלב בקבוק או מבקשות מבן הזוג להאכיל פעם בלילה.

בדיוק בשביל המקרים האלה, וכדי להראות שאתם מבינים דבר או שניים בקושי עם תינוק טרי - אפשר לצרף למתנה בקבוקוני פורמולה מוכנה מראש, שיהיו זמינים למקרה הצורך, לא מצריכים הרתחה, עיקור והתעסקות. הבקבוקים של סימילאק המוכרים ממחלקת היולדות מגיעים במארז של 8 בקבוקים ופטמות סטריליות, לשימוש חד פעמי ומוכנים להאכלה מיידית.

להציע לשמור על התינוק או לקחת את האחים הגדולים לגן משחקים – אם יש אחים גדולים בתקופה הראשונה קצת קשה לאמא להקדיש להם את אותה תשומת לב. אם תציעו להעסיק אותם, לשמור עליהם, לקחת לגן השעשועים ולתת ליולדת קצת זמן פנוי – היא תעריך את זה מאוד. לחלופין אפשר להציע לשמור על התינוק/ת בין הנקות ולתת לאמא לישון קצת, להתקלח, להתרענן או לאפשר לה לעשות משהו אחר שהיא צריכה. מדובר בזמן יקר מפז.

וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully