וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה הודית בת למעלה מ-70 היא היולדת המבוגרת בעולם

11.5.2016 / 10:37

תינוק בריא נולד בחודש שעבר לאישה בת כ-72 ולבעלה שבקרוב יחגוג 80. התינוק נולד לאחר טיפולי פוריות, אך מזרע וביצית של בני הזוג, למרות גילם המופלג. ההורים הטריים: "אלוהים נענה לתפילותינו"

דאלינג'ר קאור היולדת המבוגרת ביותר בעולם בת 70. דיילי מייל, צילום מסך
כמעט איבדו תקווה לילדים משלהם. בני הזוג קאור ובנם הבכור/צילום מסך, דיילי מייל

פנסיונרית הודית בת יותר מ-70 היא ככל הנראה האם הטרייה המבוגרת ביותר בעולם, לאחר שילדה את בנה הבכור בחודש שעבר. דאלינג'ר קאור כבר עברה את גיל שבעים, הגיל שבו רוב הנשים נהנות מנכדים, אך למבקריה היא השיבה כי היא אינה מבוגרת מדי בשביל להפוך לאם וכי חייה רק עכשיו הפכו שלמים – עם הולדתו של בנה ארמאן. אביו של הילד – בעלה, הוא בן 79.

קאור הרתה לאחר שנתיים של טיפולים (IVF) במרפאת פוריות במדינת הריאנה שבצפון הודו. את תואר היולדת המבוגרת בעולם היא לוקחת מאישה הודית אחרת שגם היא ילדה בגיל 70 לאחר טיפולים באותה מרפאה. התינוק שנולד ב-19 באפריל בריא אך במשקל של 2 קילוגרמים בלבד, נוצר מביצית וזרע של בני הזוג, ולא מתרומה – כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

קאור, שנשואה לבעלה זה 46 שנים, אמרה כי הם כמעט ואיבדו תקווה שאי פעם יזכו לילדים משלהם. וסיפרה שלעתים היו נתונים ללעג והקנטות, משום שבהודו בעיות פוריות נחשבות באזורים מסויימים לקללה מאלוהים. "אלוהים נענה לתפילותינו", אמרה קאור לעיתונאים, "אני מטפלת בתינוק בכוחות עצמי ואני מרגישה מלאה באנרגיות. גם בעלי עוזר במה שהוא יכול", הוסיפה.

אילוסטרציה. luk cox, ShutterStock
התינוק נולד כתוצאה מהפריית מבחנה, אך הרופאים השתמשו בביצית ובזרע של בני הזוג/ShutterStock, luk cox

בני הזוג נתקלו בפרסומים אודות מרפאת הפוריות לפני כשלוש שנים והחליטו לנסות לפנות אליה. הם הגיעו למרפאה לראשונה ב-2013 ולאחר בדיקות, גילו הרופאים שהסיבה לעקרותה של קאור היא שהשחלות שלה היו חסומות. לאחר שני סבבים של טיפולים, היא הרתה לבסוף בחודש יולי האחרון. כשנשאלה לגבי גילה, העריכה קאור שהיא כבת 70, מצב נפוץ בהודו שבה לרבים אין תעודות לידה או תיעוד אחר של גילם המדוייק. עם זאת, רופאיה מעריכים שהיא בת 72.

בני הזוג קאור מתגוררים בחווה הממוקמת סמוך לעיר אמריצר. "אנשים שואלים מה יקרה לתינוק אחרי שאנחנו נמות, אבל אני לא מוטרד מזה", אמר האב הטרי והוסיף "אלוהים הוא כל יכול והוא נוכח בכל מקום. הוא ידאג לכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully