תפריט היריון: על מה להקפיד כשאת אוכלת מחוץ לבית?

מטעמי בריאות האם והעובר יש בהיריון מגבלות על סוגי מזונות שונים. לא צריך להפסיק לאכול בחוץ ולחשוש, אלא רק להקפיד על מספר דברים חשובים ולהמשיך ליהנות

וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק
בבית קל יותר לשמור על הרגלי אכילה (צילום: shutterstock)

בזמן ההיריון המסר העיקרי הוא שהחיים ממשיכים כרגיל אבל יש כל מיני דברים שכדאי לחשוב פעמיים לפני שעושים (כמו לעלות על רכבת הרים) או לפני שמכניסים אותם לפה. בבית קל יותר לשמור על הרגלי אכילה ולעמוד על מקור המנה בצלחת, אבל כשיושבים במסעדה צריך לדעת מה לברר עם המלצרית ומה להגיד לה שתמסור לשף. ברחוב – עדיף לדעת על מה לוותר ובמה לחשוד ולהקטין את הסיכוי לזיהום מסוכן או הרעלת מזון.

עוד בוואלה! NEWS

מדיקור מי שפיר ועד בדיקת אקסום: מה השתנה בבדיקות גנטיות בהיריון?

ד"ר ינון חזן בשיתוף zap doctors
לכתבה המלאה

אוכל רחוב

דוכני מזון – צריך להיזהר מדוכני אוכל שאין להם אמצעי קירור טובים כמו אוכל שנמכר בירידי אוכל ביתי או דוכנים ברחוב. במקומות כאלה יש סבירות גבוהה יותר שהמזון יתקלקל וזה לא הזמן להתעסק עם חיידקי מזון נגוע שעלולים לגרום נזק לעובר או להביא לקלקול קיבה שיכול להסתיים בהתייבשות ולהוביל לצירים מוקדמים.

חומוסיות - חומוס טרי הוא מאכל טעים ומזין, אבל נחשב גם מזון שללא חומרי שימור מתקלקל מהר וגורם למהפכות בבטן. אם בוחרים לאכול בחומוסייה כדאי לאכול בשעות הפעילות החמות כשברור שהחומוס בושל ונטחן לא מזמן ועדיף לוותר על מנת חומוס של סוף היום שלא ברור כמה זמן עמדה וחיכתה לכן.

דוכני מיץ – גם מיץ סחוט הוא בריא ומפנק, אבל המיצים האלה אינם מפוסטרים ועלולים להכיל חיידקים. קשה גם לדעת אם הפירות והירקות נשטפו היטב ולכן עדיף לוותר.

מסעדות ובבתי קפה

ביצים – ביצים חיות יכולות להיות מקור לסלמונלה ולכן בהיריון יש להקפיד לאכול רק ביצים מבושלות לחלוטין. זה אומר שאם אתן יושבות לארוחת בוקר ואוכלות ביצת עין – בקשו שהיא תהיה well done. לגבי ביצים רכות ושקשוקות נוזליות – חכו אחרי הלידה.

בשר – הזמינו רק בשר בדרגת Well Done וותרו על מנות כמו קרפצ'יו, חלקי בקר שאינם עשויים עד הסוף, בשר נא וסטייקים מדממים. בשר או דג שלא בושלו הם קרקע להתפתחותם של חיידקים מזהמים כמו ליסטריה, אי קולי וטוקסופלאזמה שמסכנים את העובר.

הימנעו מגבינות לא מפוסטרות (צילום: shutterstock)

קינוחים קרים / מוסים – הרבה פעמים בקינוחים כמו מוס, טירמיסו או קינוחים קרים אחרים (קרם פטיסייר) יש ביצים חיות שהוקצפו ולא עברו אפייה. בררו עם המלצרית את מרכיבי הקינוח לפני ההזמנה.

מיונז / רטבים לסלטים – מיונז ביתי (בניגוד למיונז במרכול) מבוסס על ביצים לא מפוסטרות ויש גם רטבים כמו רוטב סלט קיסר ורוטב הולנדייז המבוססים גם הם על ביצים חיות ויש להימנע מהם.

דגים נאים / סושי – דגים מתקלקלים מהר אם הוחזקו בתנאים שאינם נאותים ולכן לא כדאי לאכול מעדני דגים בדוכנים ברחוב או באירועים שלא ברור כמה זמן הדגים שם עומדים בבופה. על דגים נאים (סביצ'ה, דגים מלוחים, טרטר, איקרה) בדומה לבשר כדאי לוותר וזה כולל גם סושי שמומלץ להתנזר ממנו בחודשי ההיריון.

גבינות עם עובש וגבינות לא מפוסטרות – הימנעו מטעימות של גבינות אקזוטיות במחלבות או מסעדות ועדיף לוותר גם על גבינות כחולות למיניהן ולוודא שלא מגיעות כתוספת למנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/הלתנאי שימוש
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully