פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      בלי בשר: 6 שילובים עשירים בברזל

      גופנו בנוי ככה שספיגת הברזל ממקורות מן החי היא טובה פי כמה מספיגתו ממאכלים צמחוניים. אז מה עושים? מוסיפים ויטמין C. קבלו זיווגים מוצלחים במיוחד של מזונות מן הצומח שיקפיצו לכם את הברזל לעננים

      סלט (ShutterStock)
      פשוט תוסיפו ויטמין C (אילוסטרציה: shutterstock)

      אם אתם שוקלים להפחית בצריכת הבשר שלכם, או להצטרף לטרנד הצמחונות או הטבעונות, כדאי שתזכרו שלמרות שישנם הרבה מקורות לברזל שאינם מן החי, גוף האדם סופג ברזל טוב יותר כאשר מקורו מן החי. כאשר אתם צורכים ברזל שמקורו ממאכלים מן החי (בשר, עוף וכו') 15-35 אחוזים ממנו יעברו את מערכת העיכול שלכם ויגיעו אל מחזור הדם. לעומת זאת, טווח הספיגה במאכלים שאינם מן החי עומד על 2-20 אחוזים בלבד.

      למזלכם, גם לזה פיתרון והוא אפילו די פשוט – תוסיפו ויטמין C. ויטמין C מגדיל את כמות הברזל שאינו מן החי שנספגת בגוף ויכול להכפיל אותה אפילו פי שישה. אספנו עבורכם כמה שילובים מנצחים של מאכלים מן הצומח שעשירים בברזל, ולצדם בני זוג משלימים מלאים בוויטמין C.