פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      איך המים שאתם שותים יכולים להשפיע על מצב הלב שלכם?

      מחקר ישראלי חדש הקושר בין צריכת מגנזיום למחלות לב ולמים שאנחנו שותים. ישראל אמנם נחשבת למעצמה של התפלת מי ים אבל דווקא אזורים שנהנים מזרימה חופשית של מים נמצאים בסיכון

      איך המים שאתם שותים יכולים להשפיע על מצב הלב שלכם?

      מתברר שחסר לנו מגנזיום. ולא רק לנו, אלא גם לירקות ולפירות שאנחנו אוכלים ושאמורים להיות המקור התזונתי והטבעי שלנו למגנזיום. בנוסף מתברר שהחסר הזה, מעמיד אותנו בסכנת חיים, שכן הגוף שלנו זקוק למגנזיום, ובעיקר – הלב שלנו.

      ישראל נחשבת מעצמה עולמית בהתפלת מי ים. לא פחות מ-75% מהמים המסופקים לבתים שלנו - מקורם במי ים מותפלים. במחקר, שנערך באוניברסיטת בר אילן ובבית החולים שיבא, נבדקו נתוניהם של 4,600 חולי לב שאושפזו בבתי חולים.

      החולים מוינו לפי אזורים - אלו שנמצאים באזורים שמסופקים אליהם מים מותפלים לעומת אלו שהמים המגיעים אליהם הם ממקורות טבעיים. תוצאות המחקר הראו כי קיים קשר בין ריכוז נמוך של מגנזיום במים ובדם החולים. עוד התגלה, כי הנתונים מתאימים להנחת העבודה של החוקרים, לפיה צריכה נמוכה של מגנזיום עלולה לגרום לתמותה גבוהה ממחלות לב.

      מינרל חיוני לגוף

      מגנזיום הוא מינרל חיוני הנחוץ ליותר מ-300 תהליכים בגוף: מסייע בשמירה על תפקוד תקין של מערכת השרירים והעצבים, שומר על קצב לב סדיר, תומך במערכת החיסון ושומר על חוזק העצמות. המגנזיום מסייע גם לאיזון רמות הסוכר בדם ולהשגת רמות תקינות של לחץ דם, ומשתתף בתהליכים מטבוליים שונים.

      כבר לפני שש שנים הזהיר משרד הבריאות מפני תמותה עודפת כתוצאה מהתפלת מי ים. ההערכה הייתה כי התפלה של 250 מיליון קוב תביא למותם של 250 איש. חשוב לציין כי כיום מתפילים 650 מיליון קוב.

      התפלת מים (ShutterStock)
      מתקן להתפלת מים. משרד הבריאות הזהיר מפני תמותה עודפת כתוצאה מהתפלת מי ים (צילום: shutterstock)

      הכמות המומלצת

      לדברי הדיאטנית הקלינית ד"ר אולגה רז, יש בקרב האוכלוסייה מחסור גורף במגנזיום, ועל פי המחקרים כ-30-40% מאיתנו סובלים מחסר במגנזיום. על פי סקרי תזונה ובריאות לאומיים של משרד הבריאות - שבודקים את הרגלי האכילה והשתייה של תושבי ישראל – נמצא כי צריכת המגנזיום בישראל נמצאת בגבול התחתון של הצריכה המומלצת.

      על פי קצובות רכיבי המזון של משרד הבריאות (DRI's) ההמלצה לגברים, גילאי 31-70 היא לצרוך 420 מ"ג מגנזיום ליום, ולנשים, גילאי 31-70, ההמלצה היא לצרוך 320 מ"ג מגנזיום ליום ואף יותר מכך בתקופת הריון ובתקופת הנקה. ואולם כאמור, ההשערה היא שרובנו איננו צורכים את הכמות הרצויה, אלא פחות בצורה משמעותית.

      בבדיקות דם יש קושי לגלות

      קשה מאד לגלות חסר במגנזיום באמצעות בדיקות דם, ובדרך כלל החשד עולה כתוצאה מבירור סימפטומים, כמו התכווצויות שרירים, רעידות בעפעפיים, עייפות ועוד. חסר במגנזיום, טוענת ד"ר רז, אופייני לאנשים שנמצאים בסטרס באופן קבוע. המחסור חמור במיוחד בקרב חולי לב וסוכרת, שכאמור עלולים לשלם על כך בחייהם. גם חולי אוסטיאופורוזיס עלולים להינזק, שכן סידן נספג בגוף בעזרת מגנזיום.

      הבשורה הרעה היא, שקשה מאד להשלים מגנזיום באמצעות תזונה, בעיקר לנוכח הגילויים שמי השתייה וההשקיה דלים במינרל זה.

      הבשורה הטובה היא שאם ניקח תוספים ולחילופין, אם מי השתייה שלנו יועשרו במינרל, אנחנו מסודרים. לדברי ד"ר רז, השימוש בתוספי תזונה הוא מבורך, אין כל חשש לנטילה של מינון מופרז, שכן עודפי המגנזיום שאינם נספגים במערכת העיכול מופרשים בצואה. היא ממליצה במיוחד על מוצר של אלטמן, שמכיל שילוב של מגנזיום ואשלגן, שפועלים בצורה סינרגטית.

      הטבה טובה לבריאות- הנחה על מגוון מוצרי אלטמן לנרשמים חינם למועדון, לחץ להרשמה