פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      לא רק בכיסים: למה כדאי לאכול אגוזים בפסח?

      הם נקשרו בפסח בגלל מנהג שהיה קשור למשחקי ילדים בכלל, אבל טוב תעשו אם תשלבו אותם בתפריט שלכם בחג הקרוב. הכירו את סוגי האגוזים הכי בריאים ויתרונותיהם התזונתיים

      קערה מלאה באגוזים (ShutterStock)
      מקור ההקשר לחג הפסח הוא במנהג לתת לילדים לשחק באגוזים כדי שלא ישתעממו מקריאת ההגדה (shutterstock)

      "מלאו, מלאו כיסי באגוזים..." אומרות מילות שיר החג הידוע – מה מקורו של ההקשר בין פסח ואגוזים? מדובר באזכור למנהג עתיק עוד מימי המדרש, לפיו היו נותנים אגוזים לילדים על מנת שישחקו ולא ישתעממו או ירדמו בזמן קריאת ההגדה אל תוך הלילה בפסח. עם השנים, גבולותיו של המנהג היטשטשו והאגוזים הפכו נוכחים גם במאכלי החג. בהזדמנות חגיגית זו, אבי ציטרשפילר, עשבונאי, הרבליסט והבעלים של "חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית, מסביר על סוגי האגוזים השונים? למה כדאי לאכול אגוזים וכיצד הם מועילים לגוף האדם?

      פעמים רבות מאשימים את האגוזים שהם עתירי שומן, עתירי קלוריות ואף קושרים אותם לתהליכי השמנה ומחלות. זו טעות בתכלית – אכילת אגוזים טריים במינון נכון מוסיפה ערכים תזונתיים משמעותיים ובהחלט מומלצת לבריאות. אגוזים מכילים ויטמינים ונוגדי חימצון, מינרלים, חלבון מהצומח, חומצות שומן חיוניות וכמות גדולה של אומגה 3. עם זאת, כדאי להימנע מחימום, קליה והמלחה של האגוזים ומומלץ לאכול אותם טריים, מיד לאחר הקילוף. ישנו מספר מצומצם של אגוזים שאותם מומלץ לקלות, כדי לבטל רעילות נמוכה שקיימת בהם, ובהם: קשיו, בוטנים ופיסטוק.

      אבי ציטרשפילר, עשבונאי, הרבליסט והבעלים של "חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית