וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: ברית מילה לא פוגעת בהנאה המינית

18.4.2016 / 8:00

המנהג העתיק והשנוי במחלוקת ממשיך לייצר מחקרים, והפעם: רופאים בדקו נחקרים שנימולו וכאלה ושלא ומצאו כי אין הבדלים בין הרגישות שלהם באיבר המין או בשביעות רצונם מקיום יחסי מין

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

בווידיאו: יהודים ומוסלמים מפגינים נגד האיסור לעשות ברית מילה בקלן שבגרמניה

ברית מילה הינה אחת הפרוצדורות הרפואיות היותר שנויות במחלוקת ברחבי העולם כשהמתנגדים טוענים שמדובר בהליך מיותר שאינו הכרחי ואילו התומכים טוענים שלהליך יתרונות בריאותיים וכי מדובר בזכות דתית.

מחקר חדש מצית שוב את הויכוח, לאחר שמדענים קבעו כי מילת תינוקות אינה מפחיתה את רגישות הפין, זאת על אף טענות ישנות שקבעו קביעות הפוכות. המחקר שפורסם בכתב העת The Journal of Urology, הקיף 62 גברים בגילאי 18-37, מהם 30 גברים נימולים ו-32 שאינם נימולים.

לא נמצאו הבדלים

חוקרים בדקו את רגישות הפין למישוש, לחום, ולכאב בשלוש נקודות שונות ולא נמצאו הבדלים בין שתי הקבוצות. עוד נבחן התפקוד המיני של הקבוצות במשך ארבעה שבועות במהלכם נבדקו מספר היבטים: שביעות רצון מקיום יחסי מין, השגת סיפוק מיני, תשוקה מינית ושביעות רצון כללית. גם בדיקה זו העלתה כי אין הבדלים בין הגברים בשתי הקבוצות.

ברית מילה. רויטרס
הכנות לברית מילה/רויטרס

"בדקנו ישירות אם מילה משפיעה על ירידה ברגישות הפין על ידי בדיקות שונות בקרב אנשים שנימולו וכאלו שלא", מתארת ג'ניפר מוסיו, מובילת המחקר מאוניברסיטת קווינס באונטריו. "המחקר הצביע על כך שמילה בילוד אינה משפיעה על שינויים ברגישות הפין ומספק ראיות ראשוניות המצביעות על כך שהעורלה היא לא החלק הרגיש ביותר בפין".

מחקר שנערך בשנת 2014 מצא כי אחוז האמריקאים בגילאי 14 עד 59, שעברו ברית מילה עלה מ-79% ל-81% בעשור האחרון, זאת בהשוואה לירידה של 6% שנרשמה אצל תינוקות מאז שנות ה-60. מסקנות המחקר הראו כי היתרונות של ברית המילה, ביניהן צמצום של זיהומים במערכת השתן, סרטן הערמונית ומחלות מין, עולות על הסיכונים של דימום או זיהום שעלולים להתרחש בתהליך ברית המילה.

  • עוד באותו נושא:
  • ברית מילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully