פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      מצות צרורות: הטיפים שיקלו לכם על מערכת העיכול בחג הזה

      למאכל העיקרי של הפסח יש מחיר, שמתבטא בקשיי עיכול ועצירויות. הבשורות הטובות הן שכדי למנוע את תחושת אי הנעימות תצטרכו להקפיד על כמה כללים פשוטים דווקא לפני ליל הסדר

      מצות (מערכת וואלה! NEWS)
      בעלי הקיבה הרגישה יסבלו יותר. שברי מצות (צילום: shutterstock)

      פסח שוב מגיע ואתו, כמו תמיד, עולה סוגיית המצות והעיכול. עבור מי שדוגם כמה מצות בליל הסדר מדובר בהתמודדות נקודתית, אבל עבור אלה שבמשך שבוע ימים עוברים לחיות על מצות במקום פרוסות לחם וחווים שינוי קיצוני בתזונה – מדובר לעיתים בבלגן גדול בבטן.

      כמובן שבעלי הקיבה הרגישה הם אלה שיסבלו יותר מכאבי בטן ועצירות, אבל עבור כולם מומלץ להקדים תרופה למכה ולהקל על מערכת העיכול לפני שמתחילה אי הנוחות.

      7 טיפים להתמודדות עם העצירות בפסח:

      שזיפים מיובשים – ייתכן שהסיבה האמיתית שבעדות מסוימות הקינוח המסורתי של החג הוא קומפוט - קשורה למעלותיו המופלאות של השזיף המיובש. השזיפים (וגם מיץ שזיפים טבעי ומי הבישול של השזיפים המיובשים) תורמים ליציאות קלות ומסייעים במצב של עצירות ונפיחות.

      הרבו בשתיית מים – הצרות שמחוללות המצות נובעות מתכונתן לספוח אליהן נוזלים בקיבה, מה שגורם לשיבושים בתהליכי העיכול ולעצירות. בנוסף המצה דלה בכמויות מים לעומת פרוסת לחם ובסיבים תזונתיים. עשו לכם כלל על כל מצה שאתם אוכלים שתו שתי כוסות מים. רוצים להיות על הצד הבטוח? הקדימו לארוחה כוס מים וקנחו בעוד כוס.

      תה ירוק או תה צמחים – התה מרגיע את הבטן, מספק נוזלים ולצמחים השונים בהיותם צמחי מרפא יש אפקט והשפעה על מערכת העיכול. תה קמומיל מקל על כאבי בטן ולתה שומר יש סגולה של ספיחת גזים. בנוסף לתה ירוק גם תה נענע ומרווה יקלו על התופעות.

      כוס מים (ShutterStock)
      על כל מצה שאתם אוכלים שתו שתי כוסות מים (צילום: shutterstock)

      נטילת פרוביוטיקה – תכשיר פרוביוטיקה ייעודי למערכת העיכול מספק תוספת משמעותית של חיידקים ידידותיים למערכת. חיידקים אלה מסייעים לפעילות תקינה של המערכת ומחזירים אותה לאיזון. מומלץ ליטול תוסף שמכיל כמה זנים שונים של חיידקים פרוביוטיים כדי לספק הגנה רחבה.

      הוסיפו ירקות ופירות – ארוחות החג ידועות בנטייתן להיות כבדות ומפוצצות. שימו לב שאתם אוכלים ירק בכל ארוחה ומקפידים לצרוך ירקות טריים ומבושלים לצד פירות ולא רק פחמימות, בשר ועוף. סלט עלים ירוקים עם שמן זית ולימון הוא תוספת ירק מצוינת משום שהמרכיבים שלו (עלים, שמן זית, לימון) ידועים בתרומתם להסדרת מערכת העיכול.

      תוסף סיבים תזונתיים – פירות וירקות מכילים סיבים תזונתיים כמו גם דגנים מלאים וקטניות, אבל אם ידועה רגישות גבוהה או שבפועל המיחושים קשים אפשר ליטול תוסף מיוחד של סיבים שיסייעו בשחרור עצירות.

      אל תגזימו – בחג יש לנו נטייה לאכול ארוחות ענק ותוספת המצות רק מקשה על הפעולה התקינה של מערכת העיכול שמוצאת עצמה נאבקת בכמויות מזון ונדרשת לייצר כמות גדולה מהרגיל של חומצות עיכול ואנזימים לפירוק המזון. היו מודעים וקשובים לגוף שלכם ולמה שאתם מכניסים לפה ומנעו מהקיבה מלהתמודד עם צונאמי של מאכלים ומצות.

      הטבה טובה לבריאות- הנחה על מגוון מוצרי אלטמן לנרשמים חינם למועדון, לחץ להרשמה