וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חלתה, 5 נשים זרות הניקו את תינוקה

15.4.2016 / 8:00

רונג'ה ווידנבק אושפזה בבית החולים וניתנו לה תרופות חזקות שמנעו ממנה להניק את בנה ריו בן ה-11 חודשים. בעקבות פוסט שפרסמה בפייסבוק עם בקשת עזרה התנדבו כאלף נשים לבוא ולשמש כמינקות

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

האם מסיבות הנקה הן הטרנד האימהי הבא?/מערכת סיפור בדקה

בווידאו: האם הנקת תינוקות של אחרות היא הטרנד הבא?

אם מניקה מאנגליה שאושפזה ולא יכלה להניק את בנה התינוק, פרסמה פוסט בפייסבוק בחיפוש אחר מינקות חלופיות עבורו – בתוך שעה המתנדבת הראשונה התייצבה לצדה בבית החולים, ובתוך ימים פנו אליה כאלף נשים נוספות שהביעו נכונות לעזור. רונג'ה ווידנבק בת ה-26 מקורנוול אנגליה היא אם לשני ילדים, לילי איב בת ה-6 וריו בן ה-11 חודשים, שעדיין ניזון מהנקה בלבד. בתחילת החודש היא חשה ברע ונאלצה להתפנות לבית החולים, שם אושפזה בשל ציסטות בשחלות שמהן היא סובלת.

בשל מצבה והכאבים העזים שבהם היתה נתונה, הרופאים נתנו לה מורפיום לשיכוך כאבים וכן, תרופות נוספות שאינן בטוחות לשימוש בהנקה ובגללן לא יכלה להניק את בנה. על אף שווידנבק החזיקה במקפיא ביתה לא מעט מנות של חלב שאוב, ריו סירב לאכול מבקבוק. כמוצא אחרון, פרסמה ווידנבק ממיטת חולייה פוסט בקבוצת הפייסבוק Breastfeeding Yummy Mummies ובו שאלה האם יש מישהי שתהיה מוכנה לבוא ולהניק את בנה בזמן שהיא מאושפזת ותחת השפעת תרופות. התגובות שקיבלה הפתיעו גם אותה.

נשים זרות הניקו תינוק של אישה שהתאשפזה ולא יכלה להניק את תינוקה. פייסבוק, צילום מסך
קולאז' שהעלתה ווידנבק לפרופיל הפייסבוק שלה, ובו תמונות של חלק מהנשים שהתנדבו להניק את בנה/צילום מסך, פייסבוק

בתוך פחות משעה הגיעה לבית החולים המתנדבת הראשונה, והניקה את ריו לצד מיטתה של אמו. אך ההצעות לעזרה המשיכו לזרום בעקבות הפוסט, ווידנבק העריכה שהיא קיבלה הצעות לעזרה מכאלף נשים. אחת מחברותיה סייעה לה למיין את הצעות העזרה, ובהמשך השבוע שבו שהתה בבית החולים, הניקו את ריו 5 נשים שונות – שתיים מהן אף לקחו אותו לביתן למשך כמה שעות והניקו אותו במקביל לתינוקות שלהן.

ווידנבק אמרה שההיענות לבקשתה היתה מפתיעה ומרגשת. "ההיענות היתה מדהימה. יש כל כך הרבה סיפורים שליליים סביב הנקה, וזה פשוט מחמם את הלב לראות את התמיכה שקיבלתי", אמרה והוסיפה כי "אנשים אולי מסתכלים על נשים שמניקות תינוקות של נשים אחרות כעל משהו יוצא דופן, אבל בעבר זה היה מאוד נפוץ. אני מקווה שהמקרה שלי יראה לנשים אחרות שזו אופציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully