וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומחים מציעים: כך תעזרו לבריאות של ילדכם

18.4.2016 / 9:27

החיוך של הילדים שלנו שווה מיליונים, אבל כשהשיניים אינן במצב תקין, כשהחניכיים מודלקות או כשהריח היוצא מחלל הפה איננו נעים – אין לילדנו וגם לנו סיבות לחייך. הפתרון אגב, הוא חשמלי ונמצא ממש כאן, בכתבה נוספת לכבוד חודש בריאות הפה לילדים

oral b. oral b,
מומלץ לצרף את פעולת הצחצוח לזמן האמבטיה/oral b

עם יד על הלב – כמה פעמים בשבוע אתם מעגלים פינות לילדים שלכם ובעיקר לכם? נותנים להם לצפות בטלוויזיה בשעות הערב אפילו שנשבעתם שזה לא יקרה במשמרת שלכם, משחדים אותם בפרס על פעילות שאמורה להיות טבעית לחלוטין ובשם התירוץ הוותיק, "העייפות", מוותרים להם על אמבטיה או צחצוח שיניים.

חורים בשיניים, או בעגה המקצועית - עששת, נגרמים מרובד חיידקים עקשן שנדבק בחוזקה לשיניים ונקרא פלאק, והוא זה שגורם לדלקות החניכיים, המהווים את תשתית חלל הפה ומשפיעים על הגיינת הפה של ילדכם לא רק בגיל הצעיר אלא גם בבגרותו.

מחפשים פיתרון? גם אנחנו. פנינו למומחים של האיגוד הישראלי לרפואת חניכיים וגילנו שעדיין יש תקווה. כי מסתבר שהפתרון לכל הדברים האלה הוא הרבה יותר פשוט ממה שנראה.

לשיטתם, "עששת ודלקות חניכיים הן מחלות כרוניות, הפעילות בכל רגע נתון, בלפחות 9 מתוך 10 מבוגרים וחובה להבין כי בריאות הפה קשורה קשר ישיר לבריאות הכללית שלנו – כמו הקשר בין מחלות חניכיים למחלות לב שונות, לסכרת וללידה מוקדמת.

"הורים נלחמים בילדיהם בחזיתות רבות ולעיתים בשלב של צחצוח השיניים בוחרים לוותר וחבל. ברגע שאנו כמבוגרים נבין את החשיבות של צחצוח השיניים ונהפוך אותו לרמזור אדום, כלומר למשהו שאנו לא מוותרים עליו, אז נוכל לחנך את הילדים לצחצוח נכון וכך נמנע עששת ומחלות חניכיים עתידיות", אומרים באיגוד.

"חינוך שכזה יכיר לילד את מברשת השיניים כבר מבקיעת השן הראשונה ויקנה לו הרגלים חיוביים שבהמשך יהפכו לטבע דוגמת צחצוח שיניים פעמיים ביום, בבוקר ובערב, למשך 2 דקות מלאות בכל פעם, כפי שהוכח מחקרית כאופן האופטימלי בו אפשר לסלק מקסימום רובד חיידקים המכונה פלאק".

אוראל בי. יח"צ,
2 דקות הצחצוח קלות וחולפות במהירות/יח"צ

עוד הם מדגישים כי "אין ספק שבעידן בו אנו חיים מברשת שיניים חשמלית לילדים היא הפתרון האופטימלי – 2 דקות הצחצוח באמצעותה קלות וחולפות במהירות, היא מבצעת תנועות טובות יותר מיד אנושית, השימוש בה מבוקר ולא גורם לנזק וכשמניחים אותה במיקום הנכון, בגבול שבין השן לחניכיים, היא מחבקת את השן ומסלקת את כל רובד החיידקים שהצטבר".

כמה טיפים לצחצוח חוויתי:

אגב, הדעות החיוביות בהקשר של מברשת שיניים חשמלית וילדים הן סובבות עולם. כך למשל במחקר שנערך בגרמניה נמצא כי תשעה מתוך עשרה הורים העידו כי קל להם יותר לגרום לילדיהם לצחצח שיניים בעזרת מברשת שיניים חשמלית בהשוואה למברשת ידנית.

מותג בריאות הפה Oral-B השיק לראשונה בישראל מברשת שיניים חשמלית נטענת לילדים, וביחד עם רשת סופר-פארם הם מעניקים הנחה מיוחדת לרגל חודש בריאות הפה לילדים בגובה 50% הנחה על המברשות החדשות.

האיגוד הישראלי לרפואת חניכיים אף הוסיף כמה טיפים שיעזרו לנו להפוך את הצחצוח לחוויה חיובית ומהנה:

- בשעות הערב בעיקר, מומלץ לצרף את פעולת הצחצוח לזמן האמבטיה כך גם תחסכו זמן יקר וגם תפנימו אצל הילד הרגל שקל לו לאמץ.

- שימוש במברשת שיניים חשמלית, מומלץ כבר מגיל 3- צחצוח טוב יותר וגם מהנה יותר.

- כדאי להקפיד על משך זמן אופטימלי של צחצוח (כשתי דקות) בתדירות של פעמיים ביום וכדי להעביר את הזמן בנעימים אפשר למשל לשתף את הילד בחוויות של אותו היום.
- להנאה מזמן איכות משפחתי כדאי ומומלץ לצחצח שיניים יחד עם הילדים ואפילו להטיל אחריות חינוכית על הילדים הבוגרים יותר כדי שיקנו הרגלי צחצוח נכונים לאחיהם הקטנים.
- בסמוך לזמן הצחצוח כדאי לשתף את הילד במידע שיכול להועיל לו. כך למשל לילדים צעירים אפשר לספר על המוטיב הבריאותי של צחצוח השיניים וכיצד הצחצוח שאתם ביצעתם בגיל צעיר שיפר את מצב השיניים שלכם כמבוגרים וכמובן לא לשכוח להוסיף, שבמידה ואנו מצחצחים נכון, אז השיניים החדשות שבוקעות חזקות ואיכותיות יותר.

- עם ילדים בוגרים יותר ניתן לשוחח על משמעות החיוך היפה, האסתטיקה של השיניים והחניכיים וכמובן הריח הרע שאנו מנטרלים כבונוס, בזמן צחצוח השיניים.

Oral-b

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully