פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      הדרך לשיפור הזיכרון שלכם נמצאת בכף ידכם

      מחקרים שונים מוכיחים שכתיבה בכתב יד מחדדת את הזיכרון ומסייעת בשיפור היכולות הקוגנטיביות לאורך זמן. אז שחררו את המקלדות, הנה כמה הצעות לדרכים לשלב כתיבה ביום יום שלכם

      הדרך לשיפור הזיכרון שלכם נמצאת בכף ידכם

      בווידאו: מחקר פורץ דרך במכון וייצמן: טיפול נגד סרטן עשוי להועיל נגד אלצהיימר

      מי מאיתנו לא חושש מהאפשרות שיום אחד מוחו יקהה ויתערפל וזכרונות העבר יחלו חומקים ונוזלים מבין האצבעות. החשש מדמנציה, אלצהיימר ושאר מחלות המשבשות את היכולות הקוגניטיביות הפך לאיום סביר ונוכח מאוד לאור ההתארכות בתוחלת החיים בשנים האחרונות. יותר אנשים מגיעים לגיל מופלג, וכתוצאה מכך יותר אנשים גם חווים התרופפות של הזיכרון והמוח. ישנם מספר גורמים שעשויים להשפיע על הסיכויים לפתח מצבים כאלו, תורשה, אורח חיים, פגיעות ומחלות ועוד. אבל יש גם משהו יומיומי שרבים מכם בוודאי עושים ממילא, שיכול לחדד את הזיכרון שלכם ולעזור לכם לשמור עליו חד – והוא נמצא ממש בקצות האצבעות שלכם.

      מחקרים מצביעים על כך שכתיבה (בכתב יד, לא בהקלדה) מחדדת את הזיכרון באופן אקספוננציאלי. מספר מחקרים העלו למשל, שסטודנטים שמסכמים שיעורים בכתב יד הפגינו ביצועים והישגים טובים יותר במבחנים בהשוואה לחבריהם המקלידים. הכותבים הוכיחו יכולת טובה יותר של אגירת מידע ותפיסת רעיונות חדשים משום שפעולת הכתיבה הציבה אותם על מישור מחשבה שונה ודרשה תשומת לב מחשבתית גדולה יותר מאשר הקלדה. כך הסבירו פסיכולוגים.

      אף על פי שרובנו עוד מוצאים את עצמנו משרבטים איזו תזכורת בכתב יד מדי יום, נדמה ששימוש בכתב יד למשימות שחורגות מעבר לתחומיה של פתקית post it הוא מיושן וארכאי בימינו. אבל ממש חבל שזה כך, משום שלכתיבה יש אפילו עוד כמה יתרונות לצד אלה הקוגניטיביים. מחקרים הוכיחו למשל, שכתיבת הדאגות שלכם על פיסת נייר והשלכתו, עשויה להקל עליכם נפשית. וכתיבה יצירתית אף היא נקשרה בהפחתה של רמות סטרס. הנה כמה דרכים פשוטות לשלב פעולות כתיבה ביום יום שלכם, ולחדד את הזיכרון: