וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היריון בסיכון: למה זה קורה ומה מציעה הרפואה?

7.4.2016 / 8:00

לא כך דמיינת את התקופה הזו, אבל רצה הגורל וההיריון שלך קיבל סיווג של היריון בסיכון גבוה. מה הסיבות בגללן היריון רגיל הופך להיריון בסיכון המחייב שמירה?

אילוסטרציה. ShutterStock
לפעמים כל מה שרופא יכול להציע כדרך טיפול הוא פשוט לנוח/ShutterStock

כשהיריון בריא הופך להיות היריון בסיכון גבוה המשמעות היא בדרך כלל ירידה ברמת הפעילות, הפסקת עבודה ולעתים אף החמרה דרסטית שדורשת שכיבה בבית או בבית החולים עם כמה שפחות תזוזות.

הרפואה המודרנית מצאה אמנם המון שיטות לטפל בדברים מורכבים כולל בעיות פוריות וסיבוכי היריון, אבל לפעמים כל מה שרופא יכול להציע כדרך טיפול – הוא פשוט לנוח, לזוז מעט ולהיות תחת מעקב קפדני ואפילו יומיומי.

רעלת היריון – הסיבות לרעלת היריון אינן ממש ידועות ולמרות שיש גורמי סיכון (כמו תורשה), לכל אישה בהיריון יש סיכוי של 5% ללקות ברעלת והתוצאות שלה יכולות להיות קטלניות. לכן בסוף ההיריון מרבים לבדוק אם יש חלבון בשתן שנוכחותו, יחד עם תסמינים אחרים, מעידה על התפתחותה של רעלת.

הסימפטומים הנוספים והמסוכנים לאישה ההרה הם עלייה בלחץ הדם, התנפחות, בצקות, עלייה דרסטית במשקל. הטיפול הוא השגחה צמודה על האישה ויילוד מוקדם.

שליית פתח / היפרדות שלייה – במצב בו בזמן ההיריון השלייה נפרדת מדופן הרחם מופיעים דימומים היכולים להוביל ללידה מוקדמת וכאבי בטן וגב. שיעור ההיפרדות ושבוע ההיריון הם אלה שמכריעים את חומרת המצב והסיכוי לסיבוכים.

דימומים וכאבים עזים – דימומים וגינליים ממושכים וכבדים יכולים להיות גורם סיכון בפני עצמו ומבשרים בדרך כלל על בעיה כלשהי או סיבוך. במצב בו הדימומים אינם נפסקים קיים גם חשש לבריאותה של האישה.

ירידת מים או צירים מוקדמים – כשהתופעות האלה קורות בסוף ההיריון הן מבשרות על הלידה שקרבה ובאה ואפשר להתחיל להתרגש. אך כשהן מתרחשות בשבוע מוקדם הן אינן סימן טוב ויש לגשת מיידית לבית חולים. בעיקרון, אם מדובר בשבוע היריון מוקדם יחסית ינסו לעצור את הצירים ואת תהליך הלידה על ידי תרופות, ואם מדובר בשבוע היריון מתקדם ייתכן שיבחרו בזירוז לידה ויילוד העובר.

אישה בהיריון בסטרס. ShutterStock
בהיריון ליותר מעובר אחד עולים הסיכונים לסיבוכים/ShutterStock

צוואר רחם פתוח או שינויים בצוואר הרחם – גורם סיכון נוסף הוא התרככות צוואר הרחם והתקצרותו או שינויים אחרים שיכולים לעודד לידה מוקדמת.

היריון מרובה עוברים – בהיריון ליותר מעובר אחד עולים הסיכונים לסיבוכים (רעלת ולידה מוקדמת) ולכן נשים בהיריון לתאומים נאלצות הרבה פעמים להגיע לשמירת היריון לקראת סוף היריונן.

דופן רחם דקה או הידבקות השליה לצלקת מניתוח קיסרי קודם – במצבים כאלה צריך להיות במעקב תכוף ובמקרה הצורך להגיע לאשפוז לקראת סוף ההיריון כדי שברגע שיהיו צירים יוכלו ליילד על מנת שלא יהיה קרע ברחם.

מיעוט/ריבוי מי שפיר – גם כאן יש חשיבות לשבוע ההיריון ולמצב העובר אבל הנושא מחייב מעקב אולטרה סאונד צמוד ואף יומיומי.

וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully