וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפקט הקראנץ'": הטריק המפתיע שיכול לעזור לכם לרזות

24.3.2016 / 6:54

מהיום, גם האוזניים שלכם בדיאטה. חוקרים גילו שאם תאזינו לצלילים שהפה שלכם מפיק בזמן שהוא לועס מזון, המודעות שלכם לאכילה תגדל וכתוצאה מכך, תאכלו פחות

אילוסטרציה. Dmitriy Shironosov, ShutterStock
תקשיבו לאוכל שלכם/ShutterStock, Dmitriy Shironosov

הנה משהו שלא חשבתם שיכול לעזור לכם לשמור על המשקל – האוזניים שלכם. מחקר עדכני מצא שאחד הדברים שיכולים להשפיע על מה וכמה אתם אוכלים הוא להאזין לצלילי האכילה שלכם. הממצאים מצביעים על כך שאנשים נוטים לאכול פחות ככל שהם יותר מודעים לרעש שהאוכל שלהם עושה בזמן שהם לועסים. החוקרים נתנו לתופעה את השם "אפקט הקראנץ'".

זה אולי יהיה לכם קצת מוזר בהתחלה, משום שרובנו לא מודעים לקקופוניה של הצלילים שמתרחשת בתוך חלל הפה שלנו בזמן ארוחות. צלילים הם אותות חושיים שאנחנו נוטים להתעלם מהם בזמן אכילה, הסבירו החוקרים מאוניברסיטת בריגהאם יאנג, שבה נערך המחקר. ריאן אלדר, אחד החוקרים שחתומים על המחקר, אף ציין שהשמיעה נחשבת ל"חוש האכילה הנשכח".

אכילה מודעת

על מנת להבין טוב יותר את השפעתו של חוש השמיעה על האופן בו אנו אוכלים, אלדר ועמיתתו ג'ינה מור מאוניברסיטת קולורדו, ביצעו סדרה של ניסויים. באחד מהם, המשתתפים חולקו לשתי קבוצות, חברי קבוצה אחת חבשו אוזניות שבהם התנגנה מוזיקה בווליום גבוה בזמן שהם נשנשו בייגלה. הקבוצה השניה חבשה אוזניות שבהן התנגנה מוזיקה שקטה. התוצאות: הקבוצה הראשונה, שחבריה שמעו מוזיקה חזקה אכלה יותר מהבייגלה. בניסוי אחר החוקרים גילו שמספיק שאנשים התבקשו לחשוב ולדמיין קולות לעיסה רמים כדי לגרום להם לאכול פחות.

מסקנות החוקרים מתיישבות עם התיאוריה לפיה 'אכילה מודעת', מובילה לצריכת כמויות קטנות יותר של מזון. אפקט הקראנץ' מחדד את המודעות של הסועד למה שהוא אוכל באותו רגע, ובטווח הארוך עשויה להיות לו השפעה משמעותית. "לאורך תקופה של שבוע, חודש או שנה, ההשפעה המצטברת יכולה להיות גדולה", אמר אלדר.

  • עוד באותו נושא:
  • דיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully