וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לשמור על המוח שלכם? תשמרו על לב בריא

20.3.2016 / 10:51

מחקר חדש מצא קשר בין שמירה על בריאות הלב – כולסטרול נמוך, משקל ולחץ דם תקינים ועוד – ובין שמירה על היכולות הקוגנטיביות בגילאים מבוגרים. לב בריא מסייע בשמירה על הזיכרון, המיקוד ויכולת ניהול זמן

אילוסטרציה. ShutterStock
שמירה על ערכים אידיאליים גם בחלק מהגורמים שנבדקו, הובילה ליכולות קוגנטיביות טובות יותר בחלוף השנים/ShutterStock

שמירה על בריאות הלב עשויה להועיל בשימור יכולות העיבוד של המוח והכישורים הקוגנטיביים לאורך זמן – כך קובע מחקר חדש שפורסם בכתב העת של איגוד הלב האמריקאי (the Journal of the American Heart Association).

החוקרים ביקשו לבדוק במחקר מה השפעתם של צעדים מסויימים לשמירה על בריאות הלב, כמו: הימנעות מעישון, שמירה על משקל תקין, פעילות גופנית סדירה, שמירה על תזונה בריאה ושמירה על רמות נמוכות של כולסטרול ולחץ דם – על הכישורים הקוגנטיביים של אנשים בהמשך החיים.

במחקר השתתפו למעלה מאלף גברים ונשים מעל גיל 40, שמוחם נבדק במטרה להעריך את יכולות העיבוד והזיכרון שלהם, כמו למשל: כמה זמן לוקח להם להשלים משימה שדורשת ריכוז ומיקוד אינטנסיבי. כעבור 6 שנים, המשתתפים נבדקו בשנית. החוקרים גילו שמי שעמדו בקריטריונים של שמירה על לב בריא תפקדו טוב יותר במבחנים בחלוף השנים. כמו כן, נקיטת הצעדים האמורים לשמירה על בריאות הלב נקשרה גם בירידה פחותה בתפקודים כגון זיכרון ומשימות "ניהוליות", כמו ניהול זמן ומיקוד.

גם שיפור חלקי מיטיב עם המוח

"הקפדה על הפקטורים האלה חשובה מאוד לא רק לבריאות הלב וכלי הדם, אלא גם למוח", אמרה האנה גארדנר אפידמיולוגית מאוניברסיטת מיאמי ומחברת המחקר. "חלק מהאנשים עשויים למצוא מוטיבציה גבוהה יותר לשמירה על בריאות הלב, אם ידעו כי הדבר תורם גם לקוגניציה שלהם. לכן אני חושבת שחשוב להדגיש שניסיון להשיג ולשמור על ערכים אידיאליים בששת הגורמים הללו, עשוי להיטיב גם עם בריאות המוח בגילאים מאוחרים יותר בחיים".

אם נראה לכם שמדובר ביעד בריאותי שאפתני מדי עבורכם, אל חשש. גארדנר מספרת שאף לא אחד מהמשתתפים הצליח לשמר ערכים אידיאליים בכל ששת הפקטורים שנבדקו, מה שמצביע על כך שגם שיפור בחלק מהמדדים, גם אם לא בכולם, עשוי להיטיב עם המוח. "אל תתייאשו אם אחד או שניים מהיעדים הללו מחוץ להישג ידכם", אמרה.

  • עוד באותו נושא:
  • מוח
  • לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully