וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון החדש לתינוק שבע ואמא רגועה

13.3.2016 / 6:13

הימים הראשונים עם תינוק בבית הם מבולבלים וטעונים. לפחות בגזרת ההאכלה את יכולה להקל על עצמך עם סימילאק מוכן לשימוש: בקבוקוני הפורמולה המוכרים מבתי החולים לשימוש ביתי. תורידי מעצמך דאגה אחת

תינוק אוכל. ShutterStock
כשלא מתכננים מראש הכנת פורמולה היא לא עניין של שניות/ShutterStock

יולדות טריות משתחררות מבית החולים, חוזרות הביתה עם גוזל קטן בסלקל ומתחילות להבין את משמעות השינוי הגדול בחייהן. ואולם, הימים הראשונים הן שבירה של כל מה שהן הכירו עד כה. יש הרבה חוסר ודאות, אין יום ואין לילה, אין רגע פנוי ואין רגע דל. אל תוך כל השגרה ההפוכה הזו נכנסת אהבה גדולה וחדשה, אבל נשפך גם קוקטייל של רגשות מבולבלים, כאבים, הורמונים מטורללים ועייפות אחת גדולה ובלתי נגמרת שמשבשת את רצף החיים.

דבר אחד ברור לכל אמא: התינוק שלה חייב לאכול והצורך הקיומי הזה הוא מעל הכול לא משנה אם בוחרים בהנקה, בפורמולה או בשילוב ביניהן.

הנה דברים שאימהות טריות מספרות על החזרה הביתה עם תינוק חדש: הכול משתנה עבורן, הבית, השגרה, הזוגיות והחיים עוברים חישוב מסלול מחודש. גם אלה שבוחרות בהנקה נוטות הרבה פעמים להצטייד בקופסה של פורמולה ובקבוק, שיהיו שם ליתר ביטחון אם משהו לא מסתדר בהנקה והתינוק צורח מרעב ב-3 לפנות בוקר. בכל זאת, הכול חדש וגם להניק צריך ללמוד.

אבל אז זה קורה. התינוק מתעורר ב-3 לפנות בוקר והוא רוצה לאכול. בתסריט האופטימי שולפים שד או נותנים בקבוק, התינוק אוכל ברוגע ואז נרדם עד הפעם הבאה. בתסריט הפחות אופטימי (והמאוד מציאותי) משהו משתבש: התינוק "לא תופס טוב" ולא מצליח לינוק, הפטמות סדוקות וזה נורא כואב ובמקביל המתח של האמא, התינוק והסביבה - מתגבר. ואז הוא כבר צורח ומחליטים לתת פורמולה.

גלגל הצלה בשלוש בבוקר

כמה טוב שיש פתרון כזה, אבל כשלא מתכננים מראש הכנת פורמולה היא לא עניין של שניות, כי צריך לעקר בקבוקים ופטמות ולצנן מראש מים רתוחים. זה בדיוק הרגע שזמן תגובה הוא האישיו וזה רגע לחוץ בו כל אמא ואבא מחפשים פתרון מהיר ומפנטזים על הבקבוקון המוכן מראש שפגשו במחלקת היולדות.

תינוק בוכה על כתף של מבוגר. ShutterStock
כל אמא ואבא מחפשים פתרון מהיר ומפנטזים על הבקבוקון המוכן מראש/ShutterStock

רק להרכיב את הפטמה הסטרילית ולתת לתינוק בלי להסתבך עם כמויות, מים ובקבוקים חדשים. יש כאלה שלקחו הביתה אחד או שניים, אבל עכשיו זה הרבה יותר פשוט, כי כל אחד יכול לקנות את 'סימילאק מוכן לשימוש', המוכר מבתי החולים גם ברשת סופר פארם. לימים הראשונים הבקבוקונים המוכנים לשימוש, יכולים להיות גלגל הצלה של ממש ולהכניס שקט הביתה.

8 בקבוקים ופטמות סטריליות

גם אם מחליטים מראש להזין בפורמולה הכנתה היא רצף פעולות שצריך להפנים ואת חלקן צריך לעשות לפני שהתינוק דורש לאכול. לאימהות טריות יש מספיק עניינים על הראש ועל הלב. כשעייפים ואין כוח באמצע הלילה להתחיל להתעסק עם בקבוקים - פורמולה מוכנה לשימוש יכולה מאוד לעזור ולהקל על המתח.

השימוש בבקבוקים הוא נוח ומיידי, הם מכילים את כל הדברים הטובים שיש בסימילאק "אדוונס פלוס" ומותאמים לפורמולה נוזלית. כל מארז מכיל 8 בקבוקים ופטמות סטריליות לשימוש חד פעמי ונפחו 59 מ"ל. מדובר גם באופציה נוחה לשבועות הראשונים כשיוצאים מהבית, הולכים לטיפת חלב ומחפשים אחר פתרון האכלה אידיאלי.

אגב, כל העניין הזה עם תינוק רעב והתעסקות עם הכנת פורמולה קורה גם לאימהות שזה לא התינוק הראשון שלהן. גם אם הן מנוסות בהנקה והאכלה – הימים הראשונים עם כל תינוק הן מהפיכה. זה רק מתבקש להקל על המצב עם פתרונות מהירים. כך גם אפשר להתפנות לאחים הבכורים שחייהם משתנים ולתת לאבא או לבן משפחה אחר להאכיל בקלות.

כתבה פרסומית
  • עוד באותו נושא:
  • סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully