וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו מה מסננים לכם ממי הברז

9.3.2016 / 7:05

המים שזורמים לכוסות השתייה שלנו לא דומים למים הטריים שהרוו את תושבי כדור הארץ בימים קדומים יותר, אבל זה לא אומר שיש מקום לדאגה. ובכל זאת, כיצד תוכלו לשמור על טריות ורעננות של המים שלכם?

שטראוס מים. שטראוס מים,
רק 2%-3% בלבד מהמים המגיעים לביתנו מנוצלים לשתייה ולבישול/שטראוס מים

לא צריך לראות את הפרסומות בטלוויזיה כדי לדעת שמים הם המרכיב החיוני ביותר בכדור הארץ ובלעדיהם כל צורות החיים לא יכולים להתקיים. כמי שמהווים כ-60%-70% מגוף האדם, המים חיוניים לכל תהליכי החיים המתקיימים הן ברמת תא בודד ורקמה.

למים תפקיד הכרחי בשמירה על טמפרטורת גוף קבועה וסילוק תוצרי פסולת של תהליך חילוף החומרים של הגוף. כמות המים הנדרשת לתפקוד תקין של הגוף מוגדרת בהתאם למשקל, גיל, עיסוק uטמפרטורה ונעה בין 8-12 כוסות ליממה. אבל מאידך, למים, או ליתר דיוק לאיכותם, טריותם וטעמם, יש השפעה מכרעת על הרצון להמשיך ולשמור על שגרת שתייה חיונית לתפקוד תקין של גופנו. מים צריכים להיות איכותיים, בטוחים וטעימים.

בעולם מדברים על "מחסור במים" ו"משבר המים" – אבל למען האמת כמות המים בעולם לא השתנתה מאז בריאת העולם, אם כבר, איכות המים השתנתה, או ליתר דיוק, השתנתה לרעה. המים שאנו שותים כיום לא דומים למים הטריים שהרוו את תושבי כדור הארץ בימים קדומים יותר. בימים הקדומים המים, נעדרו חומרים שונים שאנו, בחיינו המודרניים, "הוספנו" למים וגרמנו לירידה באיכותם – חומרים מזהמים שונים שהגיעו ישירות למי המקור או חלחלו לתוכם.

רק חלק מתאים לשימוש כמקור למי שתייה

המים מהווים אמנם שיעור גבוה משטח כדור הארץ, אולם רק חלק קטן מהם מתאים לשימוש כמקור למי שתייה. הרכב המים, איכותם, החומרים בהם ואפילו טעמם – הם מאפיינים אשר משתנים מאזור לאזור וההבדל נובע מהרכבם הבסיסי ודרכי הטיפול (או אי הטיפול) שהם עוברים. באופן תאורטי, אם ניתן היה לנצל את הכמות הקטנה הזו כמקור למי שתייה קרוב לוודאי שלא הייתה לנו בעיית מים. אולם זהו אינו המצב. העולם עומד בפני בעיית מים חמורה שרק גוברת והולכת.

הכל על מים, בית ומה שביניהם - הצצה לבלוג של שטראוס מים

אילוסטרציה. ShutterStock
המים טיפול יסודי בדרך להפיכתם לראויים לשתייה/ShutterStock

המים עוברים דרך ארוכה ממקור המים, דרך נקודת הטיפול במפעלי הטיהור עד להגעתם לברז הביתי שלנו. אחרי השאיבה, עוברים המים טיפול יסודי בדרך להפיכתם לראויים לשתייה: שיקוע והפרדה, חומר חיטוי מוסף למים על-מנת להבטיח רמת מיקרוביולוגית ראויה. עם זאת בדרכם לבתינו הם צוברים משקעים וחומרים שונים העלולים לגרום לירידה באיכותם, איכות המתקבלת בכוס אותה הלקוח הסופי צורך.

יש לזכור שרק 2%-3% בלבד מהמים המגיעים לביתנו מנוצלים לשתייה ולבישול. בשל כך, לחלק זה של המים צריכה להינתן התייחסות ואחריות גדולות יותר.

נקודת המוצא: המים בישראל טובים

אם התחלתם לחשוש, זה הזמן להסיר דאגה. לשמחתנו, מי השתייה בישראל הם באיכות טובה ועומדים בתקנים בינלאומיים. מקורות המים בישראל - מים עיליים (כנרת), מי תהום ומים מותפלים מפוקחים ומנוטרים מרגע השאיבה ועד ההגעה לברז וקבלת מים ראויים לשתייה. ואכן אין סכנה בשתיית מי ברז.

8 כוסות מים. ShutterStock
למרכיב כל כך חשוב בחיינו מגיע יחס מיוחד/ShutterStock

"לשמחתנו הרבה מי הברז בישראל הם איכותיים אבל עם זאת, נדרשת צורת הגשה אסתטית וטעימה יותר", אומרת הלה פרנקל, מנהלת טכנולוגיות חדשניות בשטראוס מים, "אני רוצה לחשוב שאנחנו משמשים מעין 'חומת אש' שמונעת כניסה של חומרים מזהמים למים שלנו ושומרת על איכותם".

לשמור על טריות ורעננות

ובכל זאת, למרכיב כל כך חשוב בחיינו מגיע יחס מיוחד, על מנת שיהיה טעים ובטוח, הפתרון הינו טיפול מתקדם בנקודת הצריכה, כלומר טיפול במים רגע לפני השתייה. בתהליך מדויק ומורכב טכנולוגית הכולל את הסרתם של מזהמים כימים ומיקרוביולוגים ושיפור טעמם ורעננותם. כך, הפכו במשך השנים מסנני המים הביתיים לסיפור הצלחה שיתרונותיו מובהקים: טיפול וטיהור להסרת מזהמים, שיפור המראה האסתטי של המים, שיפור הטעם, פתרון ידידותי לסביבה ונוח לתפעול.

היכנסו לחנות המוצרים של שטראוס מים

תהליך סינון המים מבוצע באמצעות פחם פעיל לטיפול אסטטי במים, הסרת חלקיקים כגון חלודה, וחול הנמצאים בכל צנרת מים, והסרת כלור שלמעשה משפר את טעמם של המים. בנוסף, מתבצע תהליך של טיהור מיקרוביולוגי באמצעות מנורת UV שגורמת לאינקובציה של החיידקים, מונעת את התרבותם ולכן מקטינה את העומס המיקרוביולוגי.

לסיכום, מערכת סינון ביתית, בין אם היא מותקנת על הצנרת, מתחת לכיור או באמצעות בר מים, היא יתרון משמעותי עבור מי שרוצה לפקח על המסלול שעושים המים שלו ובעיקר על רעננותם וטעמם. כשהמסנן מותקן בבית קיימת גם האחריות על תחזוקתו, ניקיונו והחלפת הפילטרים מעת לעת. חשוב לציין שמערכת טיהור מים ביתית היא הפתרון המושלם עבור מי שאיכות הסביבה יקרה ללבו וברצונו לחסוך בהשלכת בקבוקים.

וואלה! NEWS בשיתוף שטראוס מים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully