וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבר המוזר והמדהים שקרה לחלב האם הזה

8.3.2016 / 6:24

אמא שהניקה את בנה המקורר כל הלילה נדהמה לגלות שהחלב ששאבה בבוקר המחרת היה שונה מהרגיל. מחקר שקראה בעבר סיפק את התשובה: החלב שלה התמלא בנוגדנים שיעזרו לבנה להתגבר על מחלתו

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

האם מסיבות הנקה הן הטרנד האימהי הבא?/מערכת סיפור בדקה

בווידאו: האם מסיבות הנקה הן הטרנד האמהי הבא?

מלורי סמת'רס, אם לתינוק, הניקה את בנה הקטן כפי שהיא עושה מדי לילה, בכל 2-3 שעות. באחד הלילות במהלך חודש פברואר היא הבחינה שבנה מתחיל לפתח משהו. הוא נעשה מנוזל והרבה להתעטש. בבוקר המחרת, היא התיישבה לשאוב חלב, כפי שהיא עושה מדי יום באותה שעה, וכשעמדה להכניס את שקית החלב השאוב מאותו יום למקפיא, היא פתאום הבחינה במשהו יוצא דופן. צבעו ומראהו של החלב הטרי ששאבה היה מאוד שונה משקיות חלב האם האחרות שהיו במקפיא.

סמת'רס נזכרה במאמר שקראה כמה חודשים לפני כן, שבו הוסבר שחלב אם משנה את הרכבו על מנת להתאים לצרכים החיסוניים של התינוק היונק. במאמר מוזכר מחקר, שפורסם ב-Nature בשנת 2013, ושבו נמצא כי בעת שהתינוק יונק, חלק מהרוק שלו חודר לפטמה ובלוטות החלב בשד מנתחות את הרכבו, כך שאם נמצאות בו הוכחות לזיהום או נגיף כלשהו, הן מיד מייצרות חלב שעשיר בתאי חיסון ספציפיים, על מנת לסייע לתינוק להלחם בזיהום או בנגיף.

המומה ומשתאה, סמת'רס העלתה לעמוד הפייסבוק שלה פוסט עם תמונת החלב השאוב כשלצדו שקית עם חלב שאוב מיום אחר וכתבה: "כשקראתי את המאמר הזה חשבתי שהוא מעניין, אבל תייקתי אותו אי שם באחורי הזיכרון. אבל כשראיתי את ההבדל בין שתי השקיות זה מיד הזכיר לי עד כמה החלב מבוקר המחלה דומה לקולוסטרום (הנוזל העשיר בנוגדנים ובלוקוציטים שגוף האם מייצר בימים שלאחר הלידה). וזה אחרי שהנקתי תינוק מצונן כל הלילה... די מדהים, הא? גוף האדם פשוט לא מפסיק להפליא אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully