וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש קבע שטלק גרם לסרטן, ג'ונסון אנד ג'ונסון תפצה במיליונים

24.2.2016 / 11:00

פיצויים בסך 72 מיליון דולר נפסקו לטובת משפחתה של אישה מארה"ב שמתה מסרטן השחלות לאחר שהשתמשה בטלק של החברה במשך 35 שנים. החברה, כך נטען, ידעה על הקשר המסרטן במשך 30 שנה וטייחה אותו

ג'ונסון אנד ג'ונסון הפסידה בתביעה ייצוגית ותשלם פיצויים בעקבות מותה של אישה מסרטן לאחר שהשתמשה במשך שנים בטלק של החברה/סיפור בדקה, וואלה! NEWS

ענקית הטואלטיקה ג'ונסון אנד ג'ונסון ספגה השבוע מהלומה קשה בבית המשפט, כאשר חבר מושבעים בסנט לואיס, ארה"ב, פסק שעל החברה לשלם פיצויים בסך 72 מיליון דולר למשפחתה של אישה שחלתה בסרטן השחלות עקב שימוש במוצרי החברה שהכילו טלק.

ג'קלין פוקס הלכה לעולמה בחודש אוקטובר האחרון בגיל 62 לאחר מאבק ארוך במחלת הסרטן. בעדותה, שהוקלטה בווידאו לפני מותה ושודרה בבית המשפט, סיפרה שהשתמשה במוצרי היגיינה נשית מסדרת Shower to Shower ובאבקת הטלק של החברה מדי יום במשך 35 שנים. עורכי הדין של משפחתה של פוקס טענו בבית המשפט כי החברה טייחה והסתירה ראיות שהצביעו על כך שהמוצרים הללו הכילו חומרים מסרטנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבקת טלק של ג'ונסון אנד ג'ונסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

המושבעים שכיהנו במשפט קיבלו את טענות המשפחה וקבעו כי התאגיד אשם בהונאה, רשלנות וקשירת קשר. הראיות שהוצגו במשפט כללו מזכרים פנימיים של החברה, שהוכיחו כי החברה היתה מודעת לקשר האפשרי בין טלק וסרטן השחלות במשך יותר מ-30 שנה, אך הסתירה אותו. בפסיקתם קבעו כי החברה תשלם למשפחתה של פוקס 10 מיליון דולר בנזקים ממשיים ועוד 62 מיליון דולר בנזקים עונשיים – מיליון דולר על כל שנה משנות חייה של המנוחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

1,200 מקרים דומים ממתינים למשפט

בנה של פוקס מרווין סאלטר, שהפך לתובע לאחר שאמו נפטרה, אמר בתום המשפט כי המותג ג'ונסון אנד ג'ונסון היה מותג שהוא נהג להאמין בו: "בהתחלה התקשיתי להאמין, איך ייתכן שבחברה ידעו על הקשר בין טלק לסרטן השחלות כבר בשנות השבעים, אבל לא חשפו זאת?", אמר. המקרה של פוקס הוא הראשון שהגיע לבית המשפט, אך ישנם עוד כ-1,200 מקרים דומים במיזורי ובניו ג'רזי.

מחברת ג'ונסון אנד ג'ונסון נמסר בתגובה לפסיקה, כי "בטיחותם של מוצרים קוסמטיים המכילים טלק נתמכת מזה עשרות שנים על ידי ראיות מדעיות". גורם בחברה הודיע כי בכוונתם לערער על הפסיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully