וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגוף ולנשמה: היתרונות הבריאותיים של סקס

14.2.2016 / 12:00

רובכם עושים סקס בקושי פעמיים בשבוע, אם בכלל. איך אנחנו יודעים? אתם סיפרתם לנו, בסקר הסקס הגדול. מחיזוק המערכת החיסונית, דרך שינה טובה, העלאת מצב הרוח ועד לשיכוך כאבים - כל הסיבות שבגללן כדאי לכם להגביר את הקצב

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר. ShutterStock
לא רק כיף, אלא גם תורם לבריאות שלכם/ShutterStock

תקראו לזה "הסנדלר הולך יחף" או תגידו שזה כמו לתת אגוזים למי שאין שיניים – אבל פעמים רבות המציאות היא שעבור מי שנמצא במערכת יחסים ארוכת טווח, סקס הופך לפעמים לזיכרון עמום. אנחנו כמובן לא מדברים על תקופת 'ירח הדבש' שמסמנת את תחילתן של מערכות יחסים, שבה לפעמים נדמה לכם שלעולם לא תשבעו מבת/בן הזוג, אלא על מה שקורה כמה חודשים ושנים אח"כ – כשהחיים הם כבר לא רק דייטים בברים ובמסעדות, ולתמונה נכנסים ילדים, חשבונות, עבודה ומשכנתא.

בכל מערכת יחסים יש תקופות סוערות יותר וסוערות פחות, וזה מובן וטבעי. אבל אחרי ש-60 אחוזים מהמשיבים על סקר הסקס שלנו השיבו שהם עושים סקס פעמיים בשבוע, ו-30 אחוזים השיבו "מה זה בכלל?" - חשבנו שכדאי להזכיר לכם לא רק מה זה סקס, אלא גם מה הוא תורם לכם. אולי זה יתן לכם עוד תמריץ – חוץ מהתמריצים הברורים מאליהם (זה כיף! זוכרים?) – לחזור לעניינים.

מחזק את המערכת החיסונית

לסקס יש אינספור יתרונות בריאותיים ורגשיים, וישנם לא מעט מחקרים שמגבים זאת. אחד מהם, שבוצע באוניברסיטת ווילקס בפנסילבניה, גילה שסקס מחזק את המערכת החיסונית. במחקר השתתפו סטודנטים פעילים מינית, שדיווחו לחוקרים על תדירות יחסי המין שלהם. החוקרים בדקו את רמות הנוגדנים בדמם של הסטודנטים, וגילו שלסטודנטים שקיימו יחסי מין בתדירות של פעם-פעמיים בשבוע לפחות, היו רמות נוגדנים גבוהות יותר ביחס לסטודנטים שעשו סקס בתדירות נמוכה יותר. במחקר אחר נמצא שאנשים עם חיי מין פעילים, נוטים לקחת פחות ימי מחלה מאנשים שאינם פעילים מינית.

אילוסטרציה. ShutterStock
מחזק את הגוף, גם מבפנים/ShutterStock

מפחית את הסיכון להתקף לב ומוריד לחץ דם

חיי מין פעילים ובריאים ייטיבו עם הלב שלכם. סקס הוא דרך מצויינת להעלות גם את הדופק וגם את רמות הורמוני המין, אסטרוגן (לנשים) וטסטוסטרון (לגברים), ולשמור עליהן מאוזנות. כאשר רמות ההורמונים הללו יוצאות מאיזון, זה יכול להיות פתח לכל מיני צרות כמו בריחת סידן ומחלות לב. באחד המחקרים נמצא שלגברים שקיימו יחסי מין לפחות פעמיים בשבוע סיכוי קטן פי שניים למות ממחלת לב, ביחס לגברים שעשו סקס בתדירות נמוכה. מחקר אחר מצא שסקס יעיל גם בהפחתת לחץ הדם הסיסטולי (זה המספר הראשון בתוצאות מדידת לחץ הדם שלכם).

זו השקעה בעתיד שלכם

חיי מין פעילים מסייעים בחיזוק רצפת האגן, שאחראית על השליטה בסוגרים. לפי הסטטיסטיקה כשליש מהנשים יסבלו מבריחת שתן בשלב מסויים בחייהן. חיזוק שרירי רצפת האגן, בין היתר באמצעות סקס, עשוי למנוע זאת. ואם אתן גם מגיעות לאורגזמה – מה טוב. בזמן האורגזמה שרירי רצפת האגן מתכווצים בחוזקה, וזה אימון מצויין עבורם.

גם לגברים יש סיבה טובה להשקיע בסקס, משום שמחקר שפורסם בכתב העת Journal of the American Medical Association מצא שהדבר עשוי להפחית את סיכוייהם לחלות בסרטן הערמונית. על פי המחקר, גברים שחוו שפיכה לעתים קרובות (לפחות 21 פעמים בחודש), היו בסיכון נמוך יותר למחלה.

משכך כאבים

כואב לכם הראש? זה לא תירוץ להתחמק מסקס, ואפילו להיפך! בזמן הסקס המוח משחרר אנדורפינים למחזור הדם. האנדורפינים הם משככי הכאבים הטבעיים של הגוף. מחקרים מצאו שכמות האנדורפינים שמשתחררת בזמן אורגזמה מעלה משמעותית את סף הכאב. גם גירוי מיני ללא פורקן גורם לשחרור אנדורפינים בכמות שמספיקה לשיכוך כאבי ראש, גב ואפילו כאבי מחזור (והנה, מחקנו לכם עוד תירוץ מהרשימה).

סקס. ShutterStock
מביא עימו רפיון ונמנום/ShutterStock

משפר את איכות השינה שלכם

כשאתם עושים סקס, המוח שלכם משחרר כל מיני הורמונים וכימיקלים שמשתתפים בחגיגת החושים שאתם חווים. ביניהם גם אוקסיטוצין, הידוע בכינויו "הורמון האהבה" (ההורמון שאחראי בין היתר על תחושת ההיי כשמתאהבים בבן זוג חדש ועל ההתאהבות הראשונית של הורים בתינוקם שזה עתה נולד). לאוקסיטוצין יש השפעה גם על איכות השינה שלכם. הורמון נוסף שמעורב בסקס – פרולקטין, משתחרר לאחר האורגזמה, והוא אחראי על תחושת הרפיון והנמנום שרבים חווים לאחר האקט המיני.

מעלה את מצב הרוח

זה לא רק נדמה לכם, אתם באמת מסתובבים עם חיוך מרוח על הפנים אחרי סקס. והסיבה לא נעוצה רק בכימיקלים שמשתחררים למחזור הדם שלכם (ראו סעיפים קודמים). ישנה הסכמה רחבה בקרב פסיכולוגים ופסיכיאטרים שקרבה גופנית בין בני זוג, כמו זו המתקיימת בעת קיום יחסי מין, משפרת את מצב הרוח וגורמת לאנשים לאמץ נקודת מבט חיובית יותר על החיים. מחקר שבוצע בארה"ב בקרב צעירים גילה שסקס שהינו חלק ממערכת יחסים, עשוי להפחית תחושות של דיכאון וחרדה ואף להוביל לדימוי עצמי גבוה יותר.

משפר תקשורת בין בני זוג ומגביר את האינטימיות

קיום יחסי מין בתדירות גבוהה כחלק מהשגרה מאפשרת לכם חיבור עמוק עם בן או בת הזוג שלכם. בזמן הסקס משתחרר הורמון האהבה אוקסיטוצין ולמעשה משמר את תחושת ההתאהבות שלכם בפרטנר שלכם ומגביר את האמון בזוגיות. אינטימיות מוגברת מובילה בתורה לחיי מין מספקים יותר ולסקס טוב יותר. וכך נוצר מעגל קסמים נעים ומתגמל במיוחד.

אפשר להמשיך ולמנות עוד דרכים רבות שבהן סקס משפר את הבריאות ואת איכות החיים שלכם: הוא מוריד את רמות הסטרס, נחשב לפעילות גופנית ששורפת קלוריות ואפילו תורם למראה עור קורן וצעיר יותר. אבל האמת היא, שאם אתם עדיין כאן, וקוראים את הכתבה הזאת – פספסתם את הפואנטה. אנחנו טוענים שיש לכם דברים הרבה יותר טובים לעשות עם הזמן שלכם.

לאתר דורקס

וואלה NEWS בשיתוף דורקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully