וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכורים לקפה? אל תחששו ללב שלכם

28.1.2016 / 18:35

אנשים רבים שסובלים מהפרעות בקצב הלב נמנעים מקפאין וקקאו מפני שמחקרי עבר הראו שהם עלולים להגביר את התופעה המסוכנת. מחקר חדש מראה כי כל עוד שתיית הקפה מתונה, אין ממה לחשוש

קפה אלגנטי. ShutterStock
עד חמש כוסות. לא יותר/ShutterStock

לא יכולים בלי שלוש כוסות קפה ביום, אך חוששים מהשפעת הקפאין על הגוף? מחקר חדש של אוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו עשוי להרגיע אתכם. המחקר, שפורסם החודש ב-Journal of the American Heart Association, מצא כי בניגוד לאמונה הרווחת – צריכה יום-יומית של קפאין אינה גורמת לדפיקות לב מואצות. אי לכך, מסיקים החוקרים, קפאין אינו קשור בהפרעות של קצב הלב – תופעה מסוכנת, שעלולה להסתיים במוות. בכל זאת, החוקרים מדגישים כי המחקר התמקד באנשים הצורכים קפאין באופן מתון יחסית – למשל, עד חמש כוסות קפה ביום – ולכן אין לדעת מהו האפקט של צריכת קפאין קיצונית.

החוקרים ניתחו את נתוניהם של 1,388 אנשים, שנבחרו באופן אקראי מתוך מאגר נתונים שלו שותפים כ-6,000 אמריקאים (מאגר של NHLBI – מוסד לאומי המקדם מחקר בתחום מחלות לב ואחרות). הם פסלו מראש אנשים המאופיינים בהפרעות של קצב הלב. הנתונים התייחסו לקצב פעימות הלב של המשתתפים, כפי שנמדד באמצעות מוניטור שהיה עמם 24 שעות ביממה, במשך 12 חודשים. נתונים נוספים התייחסו לתכיפות הצריכה של מוצרים המכילים קפאין, כמו קפה, תה ושוקולד. החוקרים גילו כי יותר מ-60% מהמשתתפים צרכו ביום יותר ממוצר אחד המכיל קפאין. עם זאת, הם לא מצאו קשר בין צריכת קפאין במינון זה – ובמינונים אחרים – לבין פעימות לב מואצות.

דופק. ShutterStock
דווקא יכול להיות טוב ללב/ShutterStock

"מסקנתנו היא שצריכת מוצרי קפאין יום-יום אינה קשורה עם הפרעות בקצב הלב", כתבו החוקרים במאמר, "אך אנחנו לא יכולים לדבר על מינון ספציפי". בהודעה לעיתונות הוסיף הקרדיולוג גרגורי מרקוס, שהוביל את המחקר, כי לאור הממצאים ההמלצות הקליניות הנוגעות להפחתה בצריכת קפאין "צריכות להישקל מחדש". מרקוס התייחס, למשל, להנחיות של האיגוד האמריקאי למחלות לב הנוגעות להפרעה בקצב הלב מסוג PVCs (התכווצויות מוקדמות חדרית). הן קובעות כי לאנשים עם היסטוריה בתחום עדיף להימנע מאלכוהול, ניקוטין וקפאין. "אנחנו מונעים מאנשים לצרוך מוצרים כמו שוקולד, קפה ותה באופן בלתי מוצדק. אלה מוצרים שיכולים אפילו להיטיב עם הלב", אמר מרקוס.

"צריכה קבועה של קפאין קשורה עם סיכון נמוך יותר לסוכרת מסוג 2 ולתופעות נוספות כמו השמנה ודיכאון", כתבו החוקרים במאמר. לפיהם, על-פי מחקרים, צריכת קפה במינון של עד חמש כוסות ביום, "נמצאה קשורה עם שיעורים נמוכים יותר מחלות לב ותמותה ממחלות לב".

מרקוס סיכם כי אכן הפרעות שונות בתחום קצב הלב – כמו התכווצויות מוקדמות חדרית (PVCs) והתכווצויות מוקדמות פרוזדורים (PAC) – הן תופעה מסוכנת, שעלולה להסתיים במוות. עם זאת, היא ככל הנראה כלל אינה קשורה עם צריכת קפאין.

  • עוד באותו נושא:
  • קפה
  • לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully