וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים עלו על הטריק שיגרום לכם לאכול הרבה פחות

26.1.2016 / 8:00

ניסוי כיפי במיוחד שכלל אכילת משולשי פיצה ללא הגבלה, העלה את המסקנה שהגשת מנות קטנות על שולחן גדול יוצרת אשליה אופטית שמסיחה את דעתם של הסועדים, וגורמת להם לאכול כמות קטנה יותר שמכילה פחות קלוריות

הסרטון שמוכיח: קלוריות זה ממש לא הכל/צילום: יוסי ציפקיס, בימוי: גיא גורן, עריכה: נועה לוי

בווידיאו: תביטו לקלוריות שלכם בעיניים

עמוק בלב כולנו יודעים שאם אנחנו רוצים לרדת במשקל, אנחנו צריכים לאכול פחות ולעשות יותר ספורט. אבל למרות זאת, קשה לנו לעמוד בפיתוי של קיצורי דרך וכל מיני טיפים שמבטיחים לעזור לנו לעשות את זה בקלות. מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת ournal of the Association for Consumer Research מצא ששילוב נכון בין גודל הצלחת לגודל השולחן יכול להשפיע על כמות הקלוריות הנצרכת בארוחה.

המחקר נערך על ידי מדעני אוכל ממעבדת המזון והמותגים של אוניברסיטת קורנל והשתתפו בו 219 נסיינים, שהושבו בארבעה שולחנות בגדלים שונים שעליהם משולשי פיצה. החוקרים הזמינו 4 פיצות גדולות וחתכו אותן הן למשולשים רגילים (שמיניות) והן למשולשים קטנים בחצי (1/16), ופיזרו את משולשי הפיצה בין ארבעת השולחנות. על אחד השולחנות הגדולים הונחו משולשי פיצה בגודל רגיל, על השולחן הגדול השני הונחו המשולשים הקטנים. על אחד השולחנות הקטנים הונחו משולשים בגודל רגיל, ועל השולחן הרביעי – גם הוא קטן, הונחו משולשים קטנים. לאחר שהתיישבו ליד השולחנות, נאמר לנסיינים שהם יכולים לאכול כמה חתיכות פיצה שהם רוצים. החוקרים עמדו מהצד ועקבו אחר כמות המשולשים שנאכלה על ידי המשתתפים.

ארוחת מזטים. ShutterStock
מנות קטנות על שולחן גדול - זו הדרך/ShutterStock

בתום הניסוי, הנסיינים נשאלו על ידי החוקרים כיצד הם תפסו את גודלם של משולשי הפיצה. החוקרים גילו שכאשר הונחו על השולחנות הקטנים, המשתתפים זיהו נכונה שחלק ממשולשי הפיצה הם קטנים יותר מהרגיל. עובדה זו גרמה להם לאכול מהם כמות גדולה פי שניים, מזו שצרכו המשתתפים שאכלו מהמשולשים הקטנים בשולחנות הגדולים. החוקרים מצאו שהשולחן הגדול הסיח את דעתם של הנסיינים ויצר אשליה אופטית. משולשי הפיצה נראו לנסיינים גדולים מכפי שהיו במציאות, דבר שגרם להם לאכול אותו מספר משולשים כמו אלה שאכלו משולשים בגודל סטנדרטי מהשולחן הגדול.

עוד באותו נושא

תתחילו לעבוד: כמה צריך להזיע כדי לשרוף ג'אנק פוד?

לכתבה המלאה

לחסוך 527 קלוריות ביום

"אם אתם רוצים לאכול פחות, הגישו את המזון בכמויות קטנות, על שולחנות גדולים", אמר ברנן דייוויס, החוקר שעמד בראש המחקר.

אותו מרכז מחקר ערך לאחרונה גם בחינה מחודשת של 61 מחקרים בנוגע להשפעה של גודלם של כלי הגשה ואריזות מזון על הצריכה הקלורית. בתום הסקירה הגיעו החוקרים למסקנה שהקטנת אריזות מזון והגשה בכלים קטנים יותר עשויה להפחית 22-29 אחוזים מצריכת הקלוריות היומית, שהם בממוצע 527 קלוריות. שילוב של המחקר החדש עם ממצאי הסקירה המחקרית הזאת, מוביל את המדענים להסיק שהמפתח לאכילה של כמויות קטנות יותר ולירידה במשקל טמון יותר בגורמים הסביבתיים מאשר במידת הרעב שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully