וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הקטע של הסלבס עם שמות לועזיים?

20.1.2016 / 11:26

שמעתם איך קוראים לבת של יונית לוי ועידו רוזנבלום? בשנים האחרונות הטרנד של שמות עם ניחוח חו"לי הופך יותר ויותר נפוץ בקרב הורים טריים, והוא ניכר במיוחד בקרב ילדי המפורסמים, גם אם טרם בא לידי ביטוי בנתוני הלמ"ס

ShutterStock

בווידאו: הטרנד בחו"ל - לקרוא לילדים על שם פילטרים באינסטגרם

האם השם העברי מת? בשנים האחרונות יותר ויותר הורים בוחרים לילדיהם שם לועזי. הטרנד הזה ניכר במיוחד בקרב הסלבריטאים המקומיים. כמה דוגמאות מהזמן האחרון ממש: יונית לוי ועידו רוזנבלום קראו לבתם אנני, אקי אבני העניק לבתו את השם גרייס, ולבנם של אביב גפן ושני פרידן קוראים אליוט, אח קטן לדילן הבכור. ויש גם את אמיליה של נינט ויוסי מזרחי, לונה של קרן פלס, יאן של אייל גולן ורוסלנה רודינה, אן של רותם סלע וג'וליאן ג'אגר של אפרת גוש ויובל סיגלר, שלא הסתפק בשם לועזי אחד ומתהדר בשניים רצופים והרשימה ממשיכה.

יונית לוי עידו רוזנבלום. ניר פקין
יונית לוי ועידו רוזנבלום מוציאים את אנני מבית החולים/ניר פקין

ייתכן שמפורסמי ארצנו נושאים עיניהם להוליווד ופשוט רצו להקל על ילדיהם את החיים בניכר, עת תגיע הפריצה הגדולה שלהם והם יעקרו לבוורלי הילס. אבל מה יאמרו אנשים מהשורה, שגם בקרבם הפכו השמות הלועזיים כמו טום, אמה, דין, שון, סופי ואדל לטרנד לוהט?

מבט מהיר ברשימת שמות הילדים הפופולריים שפורסמה על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפני פחות מחודש דווקא לא מסגיר את מימדי התופעה, כפי שהיא מורגשת בשטח. בראש רשימת השמות הנפוצים לבנים מככבים: נועם, אורי, דוד, יוסף, איתן, איתי, יונתן ועוד - שמות ישראליים ועבריים למהדרין. ברשימת השמות לבנות, מוסיפות להוביל החשודות המיידיות: נועה, תמר, שירה, מאיה ויעל, אך ניתן גם לזהות ניצנים ראשונים של התבטאות המגמה הלועזית – עם השם אדל שהשתחל למקום השישי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אביב גפן עם דילן, אח בכור לאליוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

כדרכן של מגמות, הן מתחילות מלמטה ולוקח מספר שנים עד שהן מתבטאות בנתונים הרשמיים. אז אולי בעוד שנה-שנתיים יהיו אלה אמה ויאן שיככבו בראש הרשימות של הלמ"ס. נחכה ונראה.

וייקרא שמו: ארלי בירד

עם זאת, אפשר להתנחם בעובדה שיש טרנדים הזויים יותר כשזה מגיע לשמות ילדים. האתר האמריקאי Baby Center מפרסם מדי שנה את רשימת השמות הפופולריים בארה"ב ומהנתונים שפורסמו בסוף 2015 הסתמנה מגמה מפתיעה. הורים רבים בחרו לילדיהם שמות בהשראת פילטרים מאפליקציית שיתוף התמונות אינסטגרם.

השמות הפופולריים לבנים במסגרת הטרנד היו לוקס (lux), ולודוויג (ludwig). בגזרת הבנות, הובילו השמות ולנסיה (Valencia) וג'ונו (juno). עוד פילטרים שזכו לילדים שנקראו על שמם הם: אמארו (amaro), ווילואו (willow) ורייס (reyes).

  • עוד באותו נושא:
  • שמות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully