וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומדים במבחן: מה אוכלים כדי לשמור על ריכוז?

19.1.2016 / 8:00

לחץ הבחינות משבש את הרגלי התזונה שלנו, אבל כדי להצליח בבחינות אנחנו חייבים לאכול כמו שצריך. מדריך התזונה לסטודנט בתקופת הבחינות

אילוסטרציה. ShutterStock
מורטות עצבים, מדירות שינה מעיננו ומשבשות את שגרת האוכל שלנו/ShutterStock

הסמסטר רק התחיל והנה הן שוב כאן – הבחינות: מורטות עצבים, מדירות שינה מעיננו ומשבשות את שגרת האוכל שלנו. כן, כשלומדים לבחינות כל דקה חשובה וקל יותר להזמין פיצה ולשתות עוד כוס קפה מאשר לעמוד ולחתוך סלט, ואחד הדברים הראשונים שמשתבשים הוא התזונה. מה שמרבית הסטודנטים נוטים לשכוח הוא שאוכל טוב הוא הדלק של המוח ותזונה לקויה עלולה לחבל בסיכויינו לצלוח את הבחינות. איך בכל זאת מתמודדים עם אתגר המזון בתקופת הבחינות?

התחילו את היום בארוחת בוקר: מרוב לחץ סטודנטים רבים מתעוררים וצוללים ישר לתוך המחברות והספרים, ובמקרה הטוב מצרפים לצלילת הבוקר הזו גם כוס קפה. לפני שאתם מתיישבים ללמוד קחו לכם רגע להירגע, לשתות משהו ולאכול ארוחה (לא גדולה) שתספק לגוף שלכם את החלבון, את הסידן ואת הסיבים התזונתיים שהוא זקוק להם כדי להתחיל לשנן. קערת דגנים עם חלב או יוגורט עם גרנולה וקצת פרי יעשו את העבודה.

שתו המון: מפתה מאוד להתחבר לאינפוזיה של קפה ומשקאות מתוקים במהלך הבחינות אבל חייבים לזכור שקפאין וסוכר עשויים לגרום לנו לעצבנות יתר, וגם ככה אנחנו לא מי?יודע?מה רגועים בתקופת הבחינות. לא מומלץ לשתות יותר משתיים?שלוש כוסות קפה או משקה קפאין אחר ביום. במקום קפה או קולה שתו מים, מיץ פירות סחוט, תה ירוק או כוס מרק נמס בכוס.

אכלו כל שלוש שעות: כשמנסים להיות מרוכזים לאורך זמן עדיף להימנע מארוחות גדולות וכבדות. אלו נוטות להסתובב בקיבה ולהאט אותנו - מנטלית ופיזית. במקום לאכול שלוש ארוחות גדולות – בוקר, צהריים וערב – אכלו שש ארוחות קטנות, כל שלוש שעות. הארוחות הקטנות באינטרוולים תכופים יעזרו לכם לשמר את רמת האנרגיה שלכם קבועה, ימנעו מכם עייפות וכובד וגם את הרצון לנשנש פחמימות ריקות – מתוקות או מלוחות.

אפשר, למשל, לאכול חטיף דגנים, מנת פרי או כוס מרק נמס בכוס. את המרק לוקח בדיוק דקה להכין, הערך הקלורי שלו נמוך והוא נותן לנו בדיוק את מה שאנחנו צריכים עד לארוחת הביניים הבאה. יתרון נוסף של נמס בכוס הוא שאפשר להכינו בכל מקום שבו יש מים רותחים – אפילו בספרייה.

אכלו פירות: פירות הם דלק מצוין לפעילות קוגניטיבית. יש בהם נוגדי חמצון ורכיבי מזון אחרים המצוינים למוח. בניגוד לאכילת מתוקים מעובדים, אכילת פירות לא תסתיים בעייפות. אחת משש הארוחות הקטנות יכולה להיות סלט פירות. הוא אמנם דורש כמה דקות של הכנה אבל ההשקעה בו בהחלט משתלמת.

תרד. ShutterStock
כמה שיותר כהה יותר בריא. תרד/ShutterStock

אכלו ירקות: בחרו את הירקות בעלי הערך התזונתי הגבוה ביותר. ככל שהירק כהה יותר, כך הערך התזונתי שלו גבוה יותר. בתרד, למשל, יש יותר רכיבים איכותיים מאשר בעלי חסה. גם פלפלים, ברוקולי ובטטה הם ירקות מצוינים.

אל תזניחו את צריכת הוויטמינים והמינרלים היומית: כדי לתפקד כראוי, הגוף זקוק למספיק ויטמין A, B, C, D, סידן, ברזל, אבץ וכיוצא באלו. ויטמין B וברזל חשובים במיוחד לשימור היכולות הפיזיות והמנטליות הדרושות לתקופת המבחנים המלחיצה. ברזל יש בבשר בקר, בדגנים ובתרד. ויטמין B יש בדגנים מלאים, בביצים ובאגוזים. תוספי מזון הם דבר טוב אבל אוכל המכיל את הוויטמינים הדרושים לכם עדיף. בתפוז, למשל, יש הרבה ויטמין C, אבל גם סיבים תזונתיים, בטא קרוטין ומינרלים חיוניים – הרכב שאין באף קפסולה.

נשנשו בחכמה: הלמידה האינטנסיבית מייצרת אצל רבים מאיתנו צורך בפיצוי בדמות אוכל. הישמרו מפני חטיפים מלוחים וסוכר מעובד ונסו, גם כאשר אתם מרגישים שנמאס לכם, לאכול בריא. במקום חטיף מלוח שתו כוס מרק, במקום שוקולד אכלו תמרים, למשל.

מערכת וואלה!NEWS בשיתוף נמס בכוס
  • עוד באותו נושא:
  • ריכוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully