פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      נשנוש קל: 6 ארוחות קטנות ב-100 קלוריות בלבד

      איך צולחים את החורף בלי להוסיף לקו המותניים סנטימטרים עודפים? אספנו עבורכם שש ארוחות ביניים שאפשר לנשנש במשרד, בבית או אפילו בנסיעה

      אישה אוכלת ליד המקרר (ShutterStock)
      רק לא ליפול לזרועותיה החמימות של הפחמימה (אילוסטרציה: shutterstock)

      החורף היא עונה רומנטית להפליא: כשקר וגשום בחוץ כיף להתכרבל על הספה ולהאזין לממטרים מדפקים על גג הבית, כיף להתבונן בטיפות הגשם זולגות על החלון וכיף לצאת החוצה בחלוף הסערה, כשהשמש מפציעה, ולדלג בין השלוליות. אבל לקור ולגשם גם אפקט נוסף: ההסתגרות בבית והניסיון לחמם את הגוף גורמים לרבים מאתנו ליפול אל זרועותיה החמימות והמנחמות של הפחמימה. את חדר הכושר מחליפות שמיכת הפוך והטלוויזיה, ואת סלט הירקות מחליפים תפוחי האדמה, הלחם והקטניות, וכך, בלי ששמנו לב, ינואר, פברואר ומרץ חלפו ובמקומם קיבלנו שלושה קילו – אחד לכל חודש. איך צולחים את החורף בלי הנזק המטבולי הזה בלי להתאמץ ולטרוח על הכנת מנות מיוחדות? שש מנות זמינות, חמימות וטעימות שבכל אחת מהן לא יותר מ?100 קלוריות:

      פופקורן בטעמים של אורלי פלאי (נמרוד סונדרס)
      תורם לתחושת השובע (צילום: נמרוד סונדרס)

      קצת יותר משני ביסים: פופקורן

      כשמתחשק לכם חטיף בעל נפח מכובד (שנדרשים קצת יותר משני ביסים על מנת לחסלו), אכלו פופקורן. בסוגים מסוימים של פופקורן למיקרוגל יש מעט מאוד קלוריות ותוכלו לאכול עד שש כוסות בלי לעבור את תקרת ה?100 קלוריות. מלבד הערך הקלורי הנמוך, לפופקורן, כמו לסודה או לחלב מוקצף, המנופחים באוויר, אפקט ממלא התורם לתחושת השובע.

      יתרון: נשנוש ארוך.

      חיסרון: דרוש מיקרוגל או סיר.

      לחימום הבטן והאווירה: מרק נמס בכוס

      מרק הוא ארוחת הביניים האולטימטיבית בחורף, ואפשר להצטייד בכוס מרק תוך דקות בודדות: בכוס של מרק טעם עוף וקרוטונים 90 קלוריות בלבד, בכוס של מרק ירקות נמס בכוס עם ברוקולי רק 82 קלוריות וגם בכוס מרק אפונה, פטריות ותירס עד 92 קלוריות. בגזרת המרקים דלי הקלוריות תמצאו מרק ירקות ב?56 קלוריות ואף מרקים של 10 קלוריות בלבד.

      יתרון: זמין להכנה בכל מקום שבו יש מים רותחים. מומלץ להחזיק במגרה (של המשרד, למשל) כמה שקיות מרק. אם הרעב תוקף בין הארוחות אפשר תמיד לשלוף אותו מהמגרה ולאכול תוך דקה.

      חיסרון: הריח רץ למרחקים. לא תוכלו להסתיר את העובדה שיצאתם להפסקה כדי לאכול משהו קטן.

      נמס בכוס (ספק 500 , יח"צ תלמה)
      הריח רץ למרחקים (צילום: יח"צ תלמה)

      כשמתחשק משהו מתוק: חטיף דגנים

      כשממש מתחשק משהו מתוק ורוצים להימנע מעוד עוגייה או ופל, כדאי לאכול חטיף גרנולה. החטיף המתוק יעזור לכם להתעורר מחדש ולהיערך להמשך היום. ודאו שבחטיף שאתם אוכלים אין תוספת סוכר או יותר מ?100 קלוריות.

      יתרון: יש במה לנגוס.

      חיסרון: החטיפים בדרך כלל קטנים ומתחסלים תוך ביס ורבע. כדי להאריך את זמן האכילה וגם לחמם את הגוף כדאי לאכול את החטיף בליווי כוס תה.

      שקדים (ShutterStock)
      אפשר לאכול בכל מקום (צילום: shutterstock)

      לעמידה בפקק: שקדים או פיסטוקים

      אם אתם בדרך הביתה ותקועים בפקק, אל תתנו לרעב להשתלט עליכם. דאגו שבתוך התיק שלכם תהיה שקית קטנה ובה 14 שקדים או 20 פיסטוקים. רק 80 קלוריות ואתם מסודרים להמשך הפקק. שקדים ופיסטוקים עשירים בסיבים תזונתיים, שעוזרים לנו להרגיש שבעים, בחלבון ובמינרלים. כדי להימנע מעודף נתרן, אכלו שקדים טבעיים ולא קלויים.

      יתרון: המנה מוכנה לאכילה בכל מקום ובכל זמן.

      חיסרון: השקדים והפיסטוקים לא מחממים את הגוף.

      אדממה (ShutterStock)
      10 אחוזים ממנת הברזל היומית המומלצת (צילום: shutterstock)

      להשלמת ברזל: 1/3 כוס אדממה

      פולי סויה צעירים הם חטיף מושלם לחורף. בשליש כוס אדממה יש שמונה גרם חלבון, ארבעה גרם סיבים תזונתיים וכמעט 10 אחוזים ממנת הברזל היומית המומלצת. חוץ מזה, הם מוגשים חמים וכיף לאכול אותם כשקר.

      יתרון: חטיף משביע ומזין.

      חיסרון: דרוש מיקרוגל או סיר.

      תפוח עץ אפוי עם יוגורט וקינמון

      עוד מנה חמימה, מתוקה ומפנקת היא תפוח אפוי בליווי כף יוגורט (דל שומן, כמובן) וקצת קינמון. איך מכינים? מניחים תפוח עץ מגולען בתבנית המרופדת בנייר אפייה, במרכזו בוזקים קינמון ומכניסים לתנור שחומם מראש ל?180 מעלות. אופים את התפוח כרבע שעה או עד להזהבתו. מניחים מעל התפוח כף יוגורט ואוכלים.

      יתרון: מתוק וחם.

      חיסרון: דרוש תנור.