וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומלץ בקור: כך תחממו את חדרי הילדים בחורף

17.1.2016 / 9:33

המזגן מייבש, תנור הספירלה איננו בטיחותי והסקה מרכזית לא ממש רלוונטית בישראל. איך מחממים את חדר הילדים בלילות החורף?

אילוסטרציה. ShutterStock
חימום חדר הילדים באמצעים בטיחותיים וחסכוניים הוא ללא ספק משימה מאתגרת/ShutterStock

החורף הישראלי הוא עונה מתעתעת. מצד אחד, במרבית הימים מזג האוויר והטמפרטורה נוחים וקרני השמש לא חוטאות למטרתן ומסייעות לגוף להתחמם. מצד שני, עם רדת הליל יורדת גם הטמפרטורה והצינה משתלטת על האוויר. הבנייה בישראל לא מצטיינת בבידוד מרשים ומהר מאוד לכל בני הבית קר. אצל האירופיים אולי קר בחוץ, אבל הבתים שלהם מחוממים היטב, ובזמן שהם מתהלכים יחפים על רצפת פרקט (או שטיחים מקיר לקיר) שתחתיה פרושים צינורות החימום המרכזי, אנחנו מסתובבים עטויי שכבות על אריחי גרניט פורצלן בנעלי בית ומתנחמים בקערת מרק.

כל זה נסבל כאשר מדובר באנשים מבוגרים, שמסוגלים לדאוג שיהיה להם חם. אבל מה עושים עם הילדים? איך דואגים להם במהלך הלילות הקרים? הרי אלא אם אנחנו גרים בפסגת הר צפוני (או בירושלים) הסקה ביתית היא עניין די מיותר. גם הפעלה של המזגן במשך הלילה לא תמיד מוצלחת, בגלל אפקט היובש. תנור ספירלה מחמם היטב את החלל ובדרך כלל לא מייבש את האוויר, אבל איננו בטיחותי במיוחד (או חסכוני), וזאת בלשון המעטה.

ילדים קטנים יכולים בטעות לתפוס אותו או להתחכך בו, שלא נדע. חימום חדר הילדים באמצעים בטיחותיים וחסכוניים הוא ללא ספק משימה מאתגרת. איך בכל זאת עושים את זה? הנה כמה עצות.

לשמור על הלחות

טמפרטורת החדר האופטימלית היא 22?24 מעלות. אחרי יום עבודה מעייף מד הטמפרטורה הפנימי שלנו משובש וקשה לדעת לבד כמה קר בחדר הילדים. קבעו על הקיר מד טמפרטורה והציצו בו כחצי שעה לפני ההשכבה. אם צריך, חממו את החדר.

השתמשו באביזרי חימום רלוונטיים: זכרו כי חום הגוף בורח בעיקר מכפות הידיים והרגליים. כדאי לדאוג לגרביים ארוכים ולשמיכות פליז מבודדות. בלילות קרים מאוד אפשר להכניס למיטה בקבוק חם כחצי שעה לפני הכניסה למיטה. כשהילדים ייכנסו למיטה יהיה להם חמים ונעים.

חממו את החלל כראוי: מפזר חום הוא פתרון נהדר לחימום חלל החדר. הוא עושה את עבודתו בלי לייבש את האוויר ואינו מפריע למערכת הנשימה לפעול כרגיל, כך שגם הקטנטנים הרגישים ביותר יוכלו להתחמם לידו באין מפריע. במפזרי החום החדשים שני גופי חימום ויכולת פיזור חום בשטחים גדולים. גם מנגנוני הבטיחות שודרגו וניתן לנעול אותם ולא לאפשר לילדים לגעת בהם, לשלוט בהם באמצעות שלט רחוק ולכוונם באמצעות שעון עצר דיגיטלי.

אם הילדים שלכם גדולים מספיק בשביל להיזהר ממגע בגוף החימום תוכלו לחמם את חדריהם באמצעות רדיאטור. בשוק קיימים רדיאטורים הפועלים על בסיס שמן. הם נחשבים ידידותיים יותר לסביבה ומצוידים במנגנון בטיחות נגד התחממות יתר.

שמרו על הלחות: ישנם ילדים שגם אמצעי החימום הטובים ביותר לא יספיקו להם כדי לשמור על מאזן הלחות בעור, וגם אם תחממו את החדר באמצעות מפזרי החום החדשים העור שלהם יפרח. כדי לשמור על האוויר מלוחלח הפעילו בחדר הילדים מכשיר אדים ואל תשכחו למשוח את עורם בקרמים מתאימים לאחר לילה קר ויבש.

יש בשוק רדיאטורים שאליהם מוצמד מתלה בגדים ומכשיר לאדים קרים. כך תתפסו שתי ציפורים במכה אחת: תלחלחו את האוויר ותחממו את הבגדים של הילדים – את הפיג'מה לפני השינה ואת הבגדים של הבוקר.

היעזרו בשמש: החורף אמנם חורף, אבל בישראל, כאמור, יש לא מעט שעות שמש, במיוחד לעומת אירופה, עם או בלי החימום המרכזי שלה. גם בחודשי השיא של העונה הקרה השמש מפציעה לפחות אחת לכמה ימים. ימי שמש חורפיים הם הזדמנות נהדרת לטיול בחוץ, אבל גם לחימום הבית.

התרגיל פשוט: בימים חמים פתחו את החלונות ואפשרו לאור ולקרני השמש לחדור הביתה מכיוון דרום. כמה שעות לאחר מכן, לקראת השקיעה, סגרו את החלונות ושמרו על החום בפנים הבית. תתפלאו לגלות שתרגישו את החום שאגרתם גם בלילה.

מחפשים רעיונות לחימום חדרי הילדים?

וואלה! NEWS בשיתוף תדיראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully