וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרף שינבא ממה תמותו

11.1.2016 / 7:00

הגרף שמבוסס על נתונים עדכניים של סיבות המוות המובילות בארה"ב, יאפשר לכם לראות מה הסיכויים שלכם לסיים את חייכם מסיבות מוות שונות, בהתאם למין ולגיל שלכם. יש לכם אומץ לבדוק?

מערכת וואלה!

בווידאו: ניצחה את הגרף - האישה הזקנה בעולם חוגגת יום הולדת 116

לכולנו צפוי אותו סוף – מעפר באנו ואליו נשוב. אבל יצא לכם לתהות פעם איך ייגמר הסיפור שלכם? הגרף הזה עשוי לתת לכם מושג לא רע, שכן הוא מדמה את סיבות המוות האפשריות, על בסיס נתוני המרכז לפיקוח ומניעת מחלות בארה"ב (CDC).

הגרף מספק תמונה אינטראקטיבית, המתבססת על נתונים שוטפים, ומדגימה כיצד סיבות המוות המחולקות ל-20 קטגוריות משתנות על פי קריטריונים של מין, גיל וגזע. גובהו של כל אחד מהאזורים הצבעוניים מדגים את אחוז האנשים שמתים מסיבה מסויימת באותו גיל. הנתונים שעליהם מתבסס הגרף נאספו בין השנים 2005-2014, כך שהם עדכניים למדי.

אם תשוו למשל את סיבת המוות "גורמים חיצוניים" בקרב גברים ונשים, תראו שההבדלים הם משמעותיים למדי. בקרב נשים סיבה זו אחראית לכ-5 אחוזים ממקרי המוות, ואילו עבור גברים מדובר בשיעור כפול, במיוחד בטווח הגילאים הצעיר של עד גיל 40.

מחלת הסרטן, שהיא מגורמי המוות המובילים בעולם זוכה לייצוג מכובד בטבלה. עם נוכחות בולטת במיוחד סביב גילאי 60-70. במקרי מוות של נשים בקבוצת גיל זו, הסיכוי שגורם המוות הוא סרטן עומד על 40%. גם בקרב הגברים בקבוצת הגיל הזאת הסיכוי שגורם המוות יהיה סרטן הוא דומה - אם כי, נמוך באחוזים בודדים.

גורם מוות דומיננטי נוסף, הוא מחלות לב וכלי דם. הסיכוי שסיבת המוות תהיה קשורה בגורם זה מזנק בגברים לאחר גיל 30. גם אצל הנשים ניתן לזהות זינוק באותה נקודת זמן, אך מתונה בהרבה.

  • עוד באותו נושא:
  • מוות
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully