וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה בתפריט? על הרגלי תזונה נכונים לתינוקות

18.1.2016 / 8:00

סדר יום קבוע, ירקות טריים, חשיפה למזונות בריאים וחדשים ותוספת של פירות לקינוח - איך בונים תפריט מאוזן לתינוקות ומה הטיפ החשוב ביותר שאסור לשכוח? שאלנו את המומחים

יח"צ - חד פעמי

רז שפירא, אמא ל-2, מארחת באולפן וואלה! NEWS את רונית דויב, המנהלת המדעית של סימילאק, לשיחה על חשיבותו של מזון בריא ומאוזן לתינוקות ולילדים ולא התבססות על ממתקים וג'אנק פוד. אבל עם זאת, איך נדע מהו התפריט האידיאלי בשביל הילדים שלנו? והאם יש עוד משתנים שמשפיעים על תזונת הילד?

דויב: "חשיפת התינוק למגוון מזונות ומרקמים רחב כבר בשלבים הראשונים תאפשר לו לבסס הרגלי אכילה בריאים. ההמלצות היום מאפשרות לחשוף את התינוק כבר מגיל 6 חודשים לכל סוגי המזון פרט לחלב ניגר ודבש, לכן אל תחששו להציע לתינוק מזונות שונים כמו דגים, קטניות, טחינה, ביצים וכל מה שנמצא בתפריט הביתי, אבל במרקם המתאים ליכולת ולגיל. והכי חשוב: תאכלו ביחד, כל המשפחה, ליד שולחן, בלי הפרעות במהלך הארוחה. מסורת זו תביא לכם הרבה ערכים משפחתיים חשובים, לצד הערכים התזונתיים".

לדבריה, לעתים דרושות אפילו יותר מ- 10 חשיפות של התינוק כדי שהוא יתרגל למזון החדש, ובכל המקרה החוויה צריכה להיות חיובית לכן אנחנו לא מכריחים אלא מציעים.

מהם הטיפים לתפריט יומי מאוזן לפעוטות?
"אני בעד סדר יום מאורגן לילדים עד כמה שניתן ולכן חשוב לסדר את הארוחות לבוקר, צהריים וערב ו-2-3 ארוחות ביניים. בארוחות העיקריות להציע לילדים בכל ארוחה ירקות טריים חתוכים או ירקות מבושלים כגון פשטידה, קציצות ירק, 2 כפות של פחמימות כמו אורז או תפו"א ומנה חלבונית כגון בשר, ביצה או גבינה. כמו כן, מומלץ שארוחות הביניים יכללו פירות: חצי תפוח, שני תמרים, פלחי תפוז וכדומה".

וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully