וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחוז לחץ: איך באמת מפרשים את אחוזוני הגדילה?

14.1.2016 / 8:30

מהם אחוזוני הגדילה המפורסמים ומה ניתן ללמוד מהמיקום של התינוק שלנו על הגרף? שאלנו את המומחים וקיבלנו תשובות עם משקל

יח"צ - חד פעמי

רז שפירא, אמא ל-2, מארחת באולפן וואלה! NEWS את רונית דויב, המנהלת המדעית של סימילאק לשיחה על אחוזוני גדילה והמעקב אחר מדדים חשובים של התינוק.

זה קורה בערך לכל אמא טרייה. מיד עם ההגעה בפעם הראשונה לטיפת חלב היא נתקלת בדבר שנקרא אחוזוני גדילה. מהר מאוד מתחיל לחץ מהנתונים האלה: התינוק מעל הממוצע, מתחת לממוצע, גדל בהתאם לאחוזון, יורד מהאחוזון. מה זה כל האחוזים האלה?

דויב: "הגדילה של התינוק נקבעת על ידי גורמים רבים הן גנטיקה והן גורמים סביבתיים, אחוזוני הגדילה אותם אנו פוגשים בטיפת חלב או אצל הרופא לא קובעים כמה התינוק צריך לגדול, אלא הם כלי שעוזר לגורם הרפואי לעקוב אחר הגדילה וההתפתחות של התינוק. כדי להעריך אם התינוק גדל באופן תקין, יש לשקול אותו, למדוד את אורכו ואת היקף ראשו, להשוות את הנתונים לטבלאות הגדילה הסטנדרטיות, ולוודא שהתינוק גדל בקצב מתאים".

איך נקבעים האחוזונים ומה המשמעות שלהם?
"הטבלאות האלה מחולקות לאחוזונים - מ?3 ועד 97. אם משקל התינוק נמצא באחוזון 50, משמעות הדבר ש?50% מהתינוקות בני גילו ישקלו יותר ממנו ו?50% מהם ישקלו פחות ממנו. יש להדגיש שהאחוזון שבו נמצא התינוק אינו משפיע על בריאותו. תינוקות באחוזון 3 יכולים להיות בריאים או חולים בדיוק כמו תינוקות באחוזון 97".

עוד מוסיפה דויב: "המעקב מאפשר לבדוק שהתינוק גדל בקצב מתאים, במידה ויש סטיה, הגורם הרפואי צריך לברר האם הסטיה היא נורמלית או שהיא מעידה על ירידה בצריכת המזון או בעיה רפואית אחרת".

וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully