וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעצור את העצירות: איך להקל על התינוק?

10.1.2016 / 8:00

עצירות מוגדרת על בסיס קושי היציאה ולא על בסיס מספר היציאות או התדירות. אם כך, מהו המצב הנורמלי ולמה התינוק מתפתל מכאבים? בדקנו עם המומחים

יח"צ - חד פעמי

רז שפירא, אמא ל-2, מארחת באולפן וואלה! NEWS את רונית דויב, המנהלת המדעית של סימילאק, לשיחה על תופעת העצירות אצל תינוקות ודרכים למניעתה.

השיטה אמנם מוכרת כמעט לכל האימהות - התעמלות רגליים בתנועות סיבוביות ועיסוי עדין באזור הבטן - אבל קודם חשוב להבין מהי עצירות?

"עצירות מוגדרת על בסיס קושי היציאה ולא על בסיס מספר היציאות או התדירות. כשמרקם היציאה קשה מהרגיל יתכן שמדובר בעצירות", אומרת דויב. "בחודשים הראשונים לחיים, חשוב לדעת שלרב התינוקות יש יציאה אחת ביום או יותר בממוצע, אבל לעיתים יש באופן נורמלי יציאה אחת כל יומיים שלושה. עצירות בדרך כלל אינה מתרחשת בקרב תינוקות הניזונים מחלב אם או מתרכובת מזון לתינוקות בכמות מספקת.

אז מה ניתן לעשות על מנת להקל על הכאבים?
דויב: "אם מדובר בתינוק עד גיל 6 חודשים חשוב לוודא שהתינוק מקבל מזון בכמות מתאימה ואם ניזון מתרכובת מזון לתינוקות שאנו מכינים את הפורמולה לפי הוראות ההכנה, מומלץ להתקשר ולהתיעץ עם שרות הלקוחות". עוד חשוב לאפשר לתינוק לנוע בחופשיות ולעזור לו, למשל למתוח ולכווץ רגליים וידיים מספר פעמים ביום.

"אם מדובר בתינוק מעל גיל 6 חודשים אפשר להוסיף מים לאחר ארוחת מזון משלים, להוסיף סיבים תזונתיים כגון פירות וירקות, שיבולת שועל, קינואה, קטניות. ודבר אחרון, ניתן להוסיף כפית שמן קטנה לארוחה".

וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully