וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום נורופן או אדוויל: מדבקה המשככת כאבים ל-12 שעות

15.12.2015 / 13:00

מדענים בריטים הצליחו לפתח מדבקה המפרישה איבופרופן, החומר ממנו עשויות תרופות משככות כאבים מסוג נורופן ואדוויל. לדברי החוקרים מדובר על "הדור הבא של התרופות הניתנות דרך העור"

עריכה: ניר חן

בווידיאו: לא רק לכאבים, יש מדבקה שתחליף את האינסולין

האם בקרוב תוכלו להיפטר מכאבי ראש או גב באמצעות מדבקה – ולמשך 12 שעות רצופות? יש סיכוי טוב שכן.

מדענים בריטים מאוניברסיטת ווריק הצליחו לפתח מדבקה המפרישה איבופרופן, החומר ממנו עשויות תרופות משככות כאבים מסוג נורופן, אדוויל ואדקס. המדבקה נצמדת לעור ומפרישה דרכו איבופרופן במנות קצובות. על פי האוניברסיטה, מדובר ב"מדבקה הראשונה אי פעם של איבופרופן", והיא מתאימה במיוחד לאנשים הסובלים מכאבים מקומיים או בעלי רגישות לתרופה, כשהיא נלקחת ככדורים.

מנגנון ייחודי שטרם נראה

אמנם יש בשוק מדבקות דומות לשיכוך כאבים בצורות של ג'ל ואחרות, אך המדבקה הנוכחית צפויה להיות בעלת מנגנון ייחודי, שטרם נראה עד היום. המנגנון יאפשר את הפרשת התרופה במינון קבוע לאורך זמן ממושך. בנוסף, על פי החוקרים, התרופה היא 30% ממשקל המדבקה – שיעור גבוה בהרבה ביחס למדבקות אחרות.

מדבקות רפואיות ככלל משמשות מזה כמה שנים לצרכים מגוונים כמו גמילה מעישון (מדבקות ניקוטין) וטיפול במחלות ים. ישנן גם מדבקות המפרישות הורמונים נשיים ומשמשות למניעת היריון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הדור הבא של התרופות הניתנות דרך העור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המדענים מסבירים כי האיבופרופן שמכילה המדבקה הוכנס אל פולימר דביק, וזה נצמד היטב אל העור. "הרבה מדבקות לשיכוך כאבים הנמכרות כיום בשוק כלל אינן מקלות על הכאב, אלא רק מחממות את האזור הפגוע", הסביר אחד ממפתחי המדבקה, הכימאי פרופ' דיוויד האדלטון. "אנחנו מאמינים שתרופות נוספות שנמכרות כיום ללא מרשם רופא יוכלו לנצל את הטכנולוגיה שלנו ולבחון אפשרות של שימוש באמצעות הדבקה".

נייג'ל דיוויס, מנכ"ל חברת הביו-טכנולוגיה מדהראנט (Medherant), שפיתחה את התרופה בשיתוף עם מדעני האוניברסיטה, כינה את המדבקה: "הדור הבא של התרופות הניתנות דרך העור". ההערכה היא כי אם תעבור את כל האישורים ההכרחיים, היא תצא לשוק בתוך כשנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully