וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 טיפים שיעשו לתינוקות שלכם את השנה

8.12.2015 / 17:13

עיסויים, שחייה, משחקי מבטים, סבון עדין ומזון מפנק – הדברים שיכניסו שגרה נעימה לחיי התינוק שלכם וירגיעו אתכם וגם אותו

אמא מחזיקה תינוק. ShutterStock
המגע המתמשך עם ההורה נוסך בתינוק תחושת רוגע וביטחון/ShutterStock

תינוקות אינם זקוקים לחידושים. העולם כולו חדש בשבילם ולכן אין טעם לנסות להפתיע אותם. מבט מוכר, מגע מלטף, אוכל טוב ועור רגוע מרגשים אותם יותר מכל צעצוע משוכלל, לו"ז נמנומים קבוע, התכרבלות שגרתית ושיר הערש שתשירו להם בפעם המאה יגרמו להם (וגם לכם) לחייך מאוזן לאוזן. שבעה דברים שגרתיים שיהפכו את החיים של הקטנטנים לטובים ורגועים יותר.

לא רק למבוגרים: עיסוי

למרות (ואולי) בגלל גופם העדין והקטן של התינוקות, הם זקוקים למגע אינטנסיבי. כן, מסאז' לא מיועד למבוגרים בלבד. המגע המתמשך עם ההורה נוסך בתינוק תחושת רוגע וביטחון, משפר את זרימת הדם בגופו ועוזר אפילו לשיפור תהליכי העיכול. אם אתם והתינוק נהנים ממפגש כפות הידיים והגוף, המשיכו לעיסוי כפות הרגליים. זהירות: זה ממכר.

למערכת עיכול רגועה: מזון מרגיע

בטן רגועה היא הבסיס לתינוק רגוע. הבעיה היא שבשנה הראשונה לחיי התינוק מערכת העיכול שלו עדיין מתפתחת ועלולה להיות רגישה. אם התינוק שלכם בוכה ללא סיבה נראית לעין סביר להניח שהוא חווה בעיות עיכול. אם זה קורה נסו להפוך את התינוק על הבטן ולהניחו על אחת הידיים שלכם, כך שייווצר לחץ על הבטן, ולטפו את צווארו. אם התינוק אוכל תרכובת מזון לתינוקות (תמ"ל) ולא חלב אם (או שילוב של תמ"ל ושל חלב אם) ייתכן שכדאי לנסות להחליף את התמ"ל. נסו את סימילאק אדבנס פלוס לעיכול קל, המכיל הרכב שמנים ייחודי, ללא שמן דקל, שהוכח כמסייע לעיכול קל סדיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
וואלה בריאות, תינוק טבעוני. ShutterStock
בטן רגועה היא הבסיס לתינוק רגוע/ShutterStock

לשינה מתוקה: מציצה

מציצה היא אינסטינקט הישרדות ראשוני שעמו נולדים התינוקות. באמצעותו הם מקבלים את המזון מהשד או מהבקבוק. אבל לפעמים, גם כשתחושת הרעב שוככת והתינוק בא על סיפוקו, דחף המציצה ממשיך להתקיים. המציצה לא רק מביאה אוכל לגופו אלא גם מרגיעה ומרדימה את התינוק, ולכן אחרי האוכל תינוקות רבים אוהבים להמשיך למצוץ את השד, ואם הם אוכלים חלב שאוב או תמ"ל מבקבוק – מוצץ או אצבע.

להרפיית השרירים: מתיחות

תינוקות צעירים שטרם התחילו להתהפך או לזחול אמנם לא יזוזו מהמטר המרובע שבו תניחו אותם, אבל כשהם ערים (ולפעמים גם תוך כדי שינה וחלום) השרירים שלהם לא מפסיקים לעבוד: הם מניפים את הזרועות שלהם, בועטים, מנסים להתרומם, להתהפך מהגב לבטן ומהבטן לגב. מדובר ללא ספק במאמץ גדול ביותר לשרירים, ואחרי מאמץ כזה, לא רק מבוגרים אוהבים למתוח את הרצועות והשרירים. כשהם מונחים על שמיכה או סתם על הברכיים שלכם – מתחו את הרגליים של התינוקות לכיוון הראש ותקבלו חיוך גדול. מי יודע מתי הם עוד יזכו להיות גמישים כל כך.

להתפתחות מערכת הנשימה: שחייה

תשעה חודשים הגוף שלהם נע בהילוך אטי בתוך מי השפיר, ועכשיו הם בחוץ – באוויר האולם הפתוח. הטבילה במי הבריכה עוזרת להתפתחות מערכת הנשימה והתנגדות המים לתנועת הגפיים משפרת את טונוס השרירים של התינוק.

לישבן רגוע: קרמים וסבונים לעור רגיש

לא משנה כמה מהר אתם נוהגים להחליף לו חיתול, סביר שמתישהו העור העדין של ישבן התינוק שלכם יפרח. פנקו את הישבן החמוד שלו במשחות לעור רגיש והשתמשו בסבון עדין?עדין כשאתם מקלחים אותו. התכשירים הנכונים ירגיעו את העור במהרה, ימנעו מהעור רטיבות ויחזירו לו את החיוניות.

לתחושת ביטחון וודאות: קוקו!

התינוק שלכם אוהב להביט בכם בערך כמו שאתם אוהבים להביט בו. המבט שלכם, המשתקף במבטו, נוסך בו ביטחון וודאות. לכן, כשאתם מביטים בו, פקחו את העיניים לרווחה וחייכו אליו, שחקו אתו "קוקו", התקרבו אל פניו ונגעו באפו כדי שידע כמה אתם שמחים לראותו.

וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק
  • עוד באותו נושא:
  • סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully