וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת ג'ורג' קוסטנזה: טבילה כפולה אכן מסוכנת לבריאות

8.12.2015 / 13:30

מחקר מדעי שם סוף סוף קץ לספקות וקובע חד משמעית – טבילה חוזרת של צ'יפס או קרקר במטבל לאחר שנגסתם בו, היא לא רק לא מנומסת, אלא גם מסוכנת ויכולה להעביר עד אלף חיידקים למילילטר

יח"צ - חד פעמי

טבילה חוזרת של חטיף או קרקר במטבל היא ללא ספק מעשה לא מנומס, אבל כשזה מגיע לסכנות הבריאותיות, יש מי שמוכנים להתעלם או לתת לטובלים ליהנות מהספק. כעת, מחקר מדעי חדש מבהיר את הסוגיה החברתית הזאת אחת ולתמיד וקובע כי לא מעט חיידקים אכן יכולים לעבור בצורה כזאת למטבל ולזהם אותו. לידיעת הצופה ג'ורג' קוסטנזה.

ראשית, דגמו החוקרים 3 מטבלים: שוקולד, גבינה וסלסה ומצאו שהם נקיים מחיידקים. לאחר מכן, הם ביצעו טבילה כפולה בכל אחד מהם – כלומר, טבילה חוזרת עם קרקר שבא במגע עם הפה של הסועד - ודגמו שנית את המטבלים.

אחת המסקנות המעניינות שאליה הגיעו החוקרים היא שלסמיכות המטבל יש השפעה קריטית על עמידותו בפני חיידקים שמקורם בטבילה כפולה: בעוד שבמטבלי הגבינה והשוקולד, נמצאו כ-150 עד 200 חיידקים למיליליטר, במטבל הסלסה המימי יותר, נמצאו למעלה מאלף חיידקים למיליליטר.

נאצ'וס. ShutterStock
פוטנציאל זיהום חיידקי גבוה יותר. סלסה/ShutterStock

מה זה סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה!NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה!NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully