וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חורף יבש: מה מזג האוויר הקר עושה לעור שלנו?

7.12.2015 / 7:30

הקור של הימים האחרונים עלול לפגוע גם בעור ואף להחמיר בעיות קיימות אצל אלה הסובלים מהן כל השנה. למה לא מומלץ לעשות אמבטיות חמות, מדוע כדאי לעבור לבדי כותנה ומה הופך חלק מהתכשירים ללא יעילים? ד"ר עידן גורן מסביר

מערכת וואלה!

בווידיאו: מה ההשפעה של המזון על הפנים שלכם?

למרות שהחורף הישראלי אינו מהקשים בעולם, הימים האחרונים מוכיחים שגם לו יש מה להראות. מספר שבועות של מזג אוויר קר וחורפי יכולים להשפיע לנו לא רק על מצב הרוח והדיאטה אלא גם על העור. מזג האוויר בחורף אם כן, יכול להשפיע על העור במספר דרכים, כשהנפוצה ביותר היא עור יבש. האוויר הקר והרוחות הקרות שלרוב דלות בלחות עלולות לייבש את השמנים הטבעיים בעור, וגורמות לו על ידי כך לאבד לחות ולהפוך ליבש ומגורה. החימום הביתי שמנסה להתגבר על הקור שבחוץ כולל לרוב מערכות מיזוג שגם הן דלות בלחות - מה שעלול אפילו להחמיר את היובש בעור.

הדרכים העיקריות להתמודדות עם התופעה הן הגברת הלחות של העור באמצעות סבון עשיר בלחות או סבון לעור רגיש, קרמים להגברת הלחות והקפדה על לבוש הולם בעת שהייה במזג אוויר קר בחוץ. בנוסף ,מומלץ להגביר את הלחות בתוך הבית. קיימות מערכות מיזוג חדשות שמעשירות את האוויר בלחות, אבל ניתן כמובן להשתמש במכשיר אדים ביתי או לאלתר באמצעות מיקום קערת מים מתחת למזגן או לתנור החימום, או אפילו על ידי תלייה של כביסה רטובה בחדר מחומם.

מזג אוויר בחורף לא רק מגרה עור בריא, אלא גם עלול להחמיר בעיות עור קיימות. רבים מאלה שסובלים מקשקשים, פסוריאזיס או אקזמה, חווים על בשרם כל עונה קרה את ההחמרה במצב.

סוודר. ShutterStock
ללבוש צמוד לגוף/ShutterStock

פרט לשימוש בסבון עשיר בלחות גם לסוג הבדים שבאים במגע עם העור יכולה להיות השפעה על מידת הרגישות והגירוי שלו בימי החורף. מומלץ להימנע מלבישת בדים מגרדים (כמו צמר) ישירות על גבי העור, ומנגד כדאי ללבוש בדים רכים יותר ופחות מחוספסים (כמו כותנה) בצמוד לגוף. באופן כללי, בימי החורף חשוב להחליף בהקדם בגד הנרטב משום ששילוב של מזג אוויר קר ורוח עם בגד רטוב עלולים להוביל לפגיעות קור בעור או בגוף בכלל.

לעיתים מוצרי טיפוח שפועלים היטב על העור ברוב ימות השנה, עלולים דווקא בעונת החורף לגרות ולהיות פחות יעילים. כך לדוגמה, רבים מהמרכיבים בתכשירי האנטי-אייג'ינג למיניהם יכולים לגרום לגירוי ואדמומיות, ומזג האוויר בחורף יכול להחמיר את תופעות הלוואי הללו. במקרים כאלה כדי לנסות שימוש במוצרים עדינים יותר וללא בישום לפחות בשבועות קרים. רחצה באמבטיות מים חמים במיוחד, עלולה אף היא להחמיר את גירוי העור. מומלץ לרחוץ במים פושרים בעיקר עבור אלה שסובלים מעור מגורה. לאחר הרחצה מומלץ להשתמש בקרם לחות או תחליב שיסייעו להשאיר את הלחות בתוך העור.

  • עוד באותו נושא:
  • עור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully