וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרוץ להצטייד: מה אתם צריכים כדי להתחיל לרוץ?

9.12.2015 / 10:00

נעים לחשוב על בני אדם קדמוניים מרחפים יחפים ברחבי הגונג'ל, רזים ומהירים, נטולי בגדי ריצה, חגורת מים או חטיפי אנרגיה, אבל המציאות המערבית מחייבת התייחסות גם לציוד ריצה הולם. כל מה שאתם חייבים לדעת לפני שאתם יוצאים לדרך

אדידס1. אדידס,
המתפלל מקדש את אלוהיו והרץ את גופו וכושרו/אדידס

לא משנה היכן באמת בוחרים לרוץ וכמה. חדוות הריצה ממכרת ומעוררת את ראשוני הרצים בעולם בדיוק כפי שהיא מרוממת את אחרוני החובבנים בפארק. יש שמכנים אותה דת של ממש, שכן מה מבדיל בין אורתודוכס היוצא מביתו בכל בוקר לפני הזריחה כדי להתפלל, מזה הקופץ ממיטתו באותה שעה חשוכה כדי לטלטל את גופו בפארק או בחדר הכושר? גם אם הם לא רואים זאת, שניהם מאמינים שמקדשים אמונות טהורות: המתפלל את אלוהיו והרץ את גופו וכושרו.

שניהם גם מוכנים להשקיע לא מעט כדי להעלות את אמונתם למדרגה גבוהה יותר. אלא בעוד האורתודוכס מקפיד לקיים את מצוותיו בעצת רבניו, הרץ רואה עצמו חופשי להידמות למקצוען התורן שכובש את מסלולי הריצה בתחרויות הגדולות בעולם. בלי שמץ של מחשבה שניה, הוא ייכנס לחנות הספורט הקרובה לביתו ויהדר עצמו בציוד הריצה החדשני ביותר ולו רק כדי לומר לעצמו: אם זה עובד אצלם, זה לבטח יעבוד גם אצלי.

בני אדם רצים משחר ההיסטוריה. בין אם זה למטרות ציד או הימלטות מחיית טרף רעבה. נעים לחשוב על אותם קדמוניים מרחפים יחפים ברחבי הגונג'ל, רזים ומהירים, נטולי בגדי ריצה, חגורת מים או חטיפי אנרגיה. האבולוציה שינתה את גופנו לחלוטין וגם העולם המערבי תרם את שלו עם שלל הרגלים רעים ומזונות נוטפי שומן. לפיכך עלינו להתכונן היטב לריצה ולקחת בחשבון שלמרות שמדובר בספורט פשוט יחסית, יש כמה פרטי חובה שלא תוכלו לצאת לדרך בלעדיהם.

נעלי ריצה

לפני כמה עשורים היו אלה נעלי הספורט או נעלי ההתעמלות ששימשו כמעט לכל מטרה. אבל הטכנולוגיה עשתה את שלה וייצרה את נעלי הריצה האולטימטיביות שעונות על כל צרכי הרץ. הבעיה היחידה שנוצרה היא העובדה שכיום מוצעים בשוק אלפי דגמים שלאיש אין ממש מושג מה מתאים לו ומה לא. ועדיין, נעל ריצה טובה עושה לעתים קרובות את כל ההבדל בין הנאה לסבל באימון כולו.

כדי לבחור את נעלי הריצה המתאימות עבורכם כדאי להגדיר קודם כמה פרמטרים: מה אופי האימון? מהו סגנון הריצה? מה מבנה כף הרגל? מהי צורתה? ובעיקר מהי המידה הנכונה, שכן במהלך הריצה כף הרגל מתרחבת ונעל לא מותאמת עשויה ללחוץ גם אם היא במידה הנכונה. בניגוד לנעלי ההתעמלות הישנות, חשוב לזכור כי נעלי ריצה לא בוחרים לפי נראות או צבע. הטכנולוגיה ואופייה של הנעל היא זה שתעניק לכם את הנוחות המרבית ככל שיעבור הזמן ותעמדו על הנעליים. כך לדוגמה, קיימות נעליים שמבטיחות החזרת אנרגיה מקסימלית בכל צעד באמצעות סוליית קצף רכה וגמישה שגם מסייעת בספיגת זעזועים.

אדידס1. אדידס,
תהליך הייצור של בגדי הריצה כיום מתמקד בבידוד הגוף ונידוף הזיעה/אדידס

בגדי ריצה

כשם שלא כדאי לרוץ עם נעלי ספורט ישנות לא מותאמות, כך גם עדיף שתשאירו בארון את הברמודה הנוחה שמשרתת אתכם בחוף הים ואת הטי-שרט הקלה שקיבלתם בטירונות. מיד אחרי שאתם בוחרים להתחיל לרוץ כדאי לבחור בגדי ריצה מתאימים, כאלה שלא ייספגו זיעה, יהפכו כבדים ויגרמו לשפשפות ופטריות בעור.

תהליך הייצור של בגדי הריצה כיום מתמקד בבידוד הגוף ונידוף הזיעה מהבגד באמצעות בדים סינתטיים קלים במטרה לשמור על טמפרטורה נוחה של הגוף וכמובן, לרוץ בבגדים יבשים.

המנעד הרחב המוצע בחנויות כיום עשוי לבלבל מעט את הרצים החדשים, אבל כדי למנוע זאת מומלץ להתמקד בשני סוגים של מכנסיים: מכנסיים קצרים וטייטס. בשני המקרים, כדאי לבצע מדידות וניסויים טרם הרכישה שכן לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו.

אותה המלצה תקפה גם בעת בחירת חולצות או גופיות ריצה. יש לא מעט "טכנולוגיות" שמוצעות כיום בשוק אבל מה שצריך לעניין אתכם זה משקל החולצה, תחושת הנוחות ויכולת הנידוף שלה. בימי הקיץ הקפידו על חולצה או גופיה קלה ואוורירית ובימי החורף דאגו שהסיבים ישמרו על חום הגוף וימנעו כניסה של אויר קר.

גרבי ריצה

תשכחו מגרבי הכותנה הלבנים שכונו "גרבי ספורט". הם מתכון בטוח לפציעות בטווח הארוך. כמו נעליים ובגדים, מעבדות הייצור תכננו גם גרביים מותאמים לריצה העשויים חומרים קלים מנדפי זיעה. גרביים לא מותאמים יספגו את זיעת כף הרגל, יאבדו את מקומם היציב בתוך הנעל ומשם הדרך להיווצרות שלפוחיות על העור ולאיבוד היציבה היא קצרה. חשוב במיוחד להתאים את הגרביים לעונות השנה כדי לא לסבול מחום או קור בכף הרגל.

אדידס1. אדידס,
לא חייבים לטחון קילומטרים כדי לצאת לרוץ עם האבזור הנכון/אדידס

כובע ריצה

תתפלאו, אבל מדובר באחד האביזרים החשובים לריצה. כובעי ריצה עשויים גם הם מחומרים סינתטיים ששומרים על חימום או קירור הראש. בימי קיץ ושמש הוא משמש להגנה על העיניים מנזקי הקרינה והתחממות יתר של הראש ובימי חורף הוא מחמם את הראש ומגן על העיניים מפני הגשם.

אביזרי ריצה

לא חייבים לטחון קילומטרים כדי לצאת לרוץ עם האבזור הנכון שינעים לכם את הזמן בפארק או בחוף הים. אחרי הפריטים הגדולים, הגיע תורו של אלוהים להתייחס לפריטים הקטנים ולפעמים, דווקא אלה עושים את ההבדל הגדול. מגני זיעה לידיים ולראש בימי הקיץ המהבילים, כפפות ומחמם ראש בבקרים של צינת חורף יכולים להפוך את הריצה שלכם מאירוע "נסבל" לאירוע מתמשך מרצונכם החופשי.

זהו, כעת אתם מוכנים לצאת לדרך. כל מה שצריך כעת זה להקפיד על הכללים הראשונים שהופיעו בכתבה הראשונה ובעיקר להתחיל ליהנות ולהימנע מפציעות.

וואלה! NEWS בשיתוף אדידס
  • עוד באותו נושא:
  • נעלי ריצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully