וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחור חזק: אילו חיידקים יש במכונת הקפה שלכם?

2.12.2015 / 7:00

חוקרים הופתעו לגלות שלמרות תכונותיו האנטי-בקטריאליות של קפאין, במגשי הניקוז של מכונות קפה ביתיות ניתן למצוא עשרות סוגים של חיידקים. עם זאת, הגילוי הזה עשוי לייעל מאוד שיטות לטיהור מי תהום

צילום מסך

צפו: ככה עושים הדפסים על הקצף בקפה שלכם

מה קורה במגשי הניקוז של מכונות הקפה הביתית שלכם? מסתבר שלא מעט. כך על פי מחקר חדש שפורסם בכתב העת Scientific Reports. במחקר נמצא ששאריות הקפה שמצטברות בתחתית מגשי הניקוז של מכונות קפה מהוות מצע פורה במיוחד לסוגים מסויימים של חיידקים. במסגרת המחקר נמצאו ב-9 מכונות קפה ביתיות שהיו בשימוש במשך שנה ויותר, בין 35 ל-67 סוגים שונים של בקטריות.


מדובר בגילוי מעט מפתיע עבור החוקרים, שכן קפאין הוא חומר שידוע כבעל סגולות אנטי-בקטריאליות. אולם, לא רק שהחיידקים שנמצאו במכונות שגשגו בסביבה רווית הקפאין, אלא שהחוקרים גילו שהם גם הצליחו לפרק את הקפאין מבלי להותיר אחריהם משקעים כימיים.

ממצא זה הינו בעל חשיבות גדולה לא רק לבעלי מכונות קפה ביתיות, היות שקפאין הוא אחד המזהמים הנפוצים ביותר במי תהום. תוצאותיו של המחקר וזיהוי סוגי החיידקים שמשגשגים בסביבה המכילה קפאין ומסוגלים לפרקו, עשויה לסייע במציאת הליכים יעילים יותר לטיהור מי תהום מזוהמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully