וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורות 2016: חמש החלטות שיהפכו אתכם להורים טובים יותר

1.12.2015 / 11:54

השנה נלמד לומר "לא" (בלי לאיים), נקדיש יותר זמן לילדים (ופחות לפייסבוק), נאכל יותר קטניות (ופחות פיצה), נלמד להכין קומפוסט ונצא יחד לרכיבה על אופניים

אבא וילד. ShutterStock
לומר "לא" ונפסיק לאיים/ShutterStock

השנה נעמוד מאחורי כל "לא"

שנה חדשה היא הזדמנות נהדרת לשינויים. על כל הטעויות שצברנו ב?12 החודשים האחרונים אפשר להזדכות (או לפחות לעשות איקס מטפורי גדול) ולהתחיל מחדש. בשנה החולפת מצאתם את עצמכם צועקים על הילדים בלי סיבה? אוכלים אתם סוכריות גומי במקום ארוחת ערב? בוהים בפיד של פייסבוק במקום להקשיב לסיפורים שלהם? כל זה חלף, ומעתה יכול להיות אחרת. לכבוד השנה האזרחית החדשה שבפתח - כמה החלטות נבונות שעם קצת סבלנות תוכלו ליישם בהדרגה.

השנה נימנע מאיומי סרק ונעמוד בגבורה מאחורי כל "לא"
במשך היום אנחנו אוסרים על הילדים שלל איסורים – "אל תקפוץ על הספה", "אל תשחקי בבית עם הכדור", "לא לצעוק, בבקשה". כשהאיסור לא עוזר אנחנו מוסיפים לו איום קטן: "אם תמשיך לקפוץ על הספה לא נקרא סיפור לפני השינה", "אם הכדור לא יוצא מהבית תוך שלוש דקות לא ניסע בשבת לגן החיות".

כמה מאתנו מממשים את האיומים הללו? מעטים, אם בכלל. לכבוד השנה החדשה נחליט ללמוד להגיד "לא" ולעמוד מאחוריו גם בלי לאיים, או לנסח את הבקשה על דרך החיוב: במקום "אל תשחקי בבית בכדור", למשל, נאמר "שחקי עם הכדור בחוץ בבקשה".

השנה נפסיק עם הג'אנק פוד ונאכל אוכל בריא
הכי קל בעולם לדחוף לתנור פיצה קפואה או לחמם כמה נקניקיות לארוחת הערב, אבל זה לא מה שהגוף שלנו ושל הילדים צריך, בלשון המעטה. השנה אנחנו והילדים נאכל אוכל שמכבד את הגוף שלנו - הרבה ירקות ופירות, חלבונים איכותיים, קטניות ודגנים מלאים ופחות אוכל תעשייתי ומעובד.

נאה דורש מהילדים? צריך גם לקיים

במסגרת ההקפדה על התזונה המשפחתית חשוב שנבחר גם בשביל הקטנטנים אוכל שיעזור להם להתפתח באופן הטוב ביותר. ייתכן שהם בדיוק מתחילים לאכול מזון מוצק ואנחנו מתרגשים מכך מאוד (ובצדק!) אך חשוב שנזכור כי מדובר בכמויות קטנות בלבד. הקטנטן עדיין זקוק לחומצות השומן, לוויטמינים, למינרלים ולכל המרכיבים החשובים שקיבל מחלב האם או מתרכובת מזון לתינוקות כמו סימילאק אדבנס פלוס – החיוניים להתפתחות כל מערכות הגוף: מערכת העצבים והמוח, מערכת החיסון, השלד וכיוצא באלו.

השנה נקדיש את שעות הערב למשפחה ולא לאינטרנט
אנחנו מספרים לילדים כמה חשובה לנו ההתכנסות המשפחתית סביב שולחן האוכל כל ערב ובכל זאת, כשכולם יושבים לאכול, אנחנו לא מצליחים להימנע משקיעה קלה לטלפון הנייד. בדיקת ארבעה מיילים מהעבודה, קריאת פיד הפייסבוק, השתתפות בשיחת ווטסאפ קצרה והופה - בלי ששמנו לב חלפו 20 דקות והצלחות של הילדים כבר בכיור.

אימון ריצה. ShutterStock
השנה נזיז גם את הגוף/ShutterStock

הטלפון תמיד כאן, הילדים רק בערב

השנה נזכור שהטלפון שלנו נמצא שם כל היום – בדרך למשרד, במשרד, בחזרה הביתה ואפילו לפני השינה. הזמן שלנו עם הילדים, לעומת זאת, מוגבל לשעות הערב. כדאי שננצל אותו כראוי.

השנה נלמד את הילדים שיעור בשמירה על איכות הסביבה
את העולם שאנחנו חיים בו היום אנחנו מכינים לדור הבא – דור הילדים שלנו. טוב נעשה אם נלמד אותם לכבד את האדמה שהם דורכים עליה, את המים שהם שותים ומתקלחים בהם ואת החומרים שמופקים על פני כדור הארץ. שילוב הילדים בניסיון לשמור על איכות הסביבה (או יותר נכון – לא להזיק לה יותר) הוא פעולה חינוכית מבורכת: השנה נפריד יחד זבל, נשלח את הילדים לזרוק את בקבוקי הפלסטיק לכלוב המחזור, נכין קומפוסט משפחתי ונשתמש בו לזיבול הגינה, נכין ברכות יום הולדת מנייר ממוחזר ונקפיד לא לבזבז מים.

השנה נחליף את הרביצה מול הטלוויזיה בהליכה
איפשהו בין המשרד לחוג פסנתר?שחמט?אוריגמי ולארוחת הערב המשפחתית אנחנו תמיד שוכחים לקום מהכיסא ולהזיז את הגוף. פעילות גופנית חשובה לא פחות מארוחת הערב ומעוד חוג שכלתני, ואסור לתת לשגרת החיים הקדחתנית להשכיח את זה מאתנו. השנה נצא להליכה, לריצה, לרכיבה על אופניים או לשחייה פעמיים בשבוע, עם הילדים. אפילו 20 דקות של העלאת דופק יכולות לעשות פלאים לבריאות הנפשית והגופנית של כל בני הבית.

וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק
  • עוד באותו נושא:
  • סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully