וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור בדקה: אל תיפלו בפח של "אפקט גוגל"

6.12.2015 / 15:30

ניסוי פסיכולוגי הוביל את החוקרים למסקנה שהקלות שבה מנוע החיפוש מסייע לנו להגיע למידע, גורמת לנו לחשוב שאנחנו יותר חכמים ממה שאנחנו באמת

רויטרס

האם גוגל גורמת לנו להיות יותר חכמים או רק לחשוב שאנחנו כאלה? פסיכולוגים מזהירים מפני "אפקט גוגל" – לדבריהם, העובדה שגוגל מאפשרת לנו לגשת למידע כל כך בקלות, גורמת לאנשים לחשוב שהם יודעים יותר ממה שהם יודעים באמת.

במסגרת ניסוי שערכו חוקרי פסיכולוגיה, התבקשו שתי קבוצות לענות על שאלות ידע כללי. קבוצה אחת נעזרה באינטרנט ואילו השנייה התבקשה לענות על השאלות בכוחות עצמה. לאחר מכן, הנבדקים נשאלו סדרה נוספת של שאלות ידע כללי, אך קודם לכן נבדקה מידת הביטחון שלהם ביכולתם לענות עליהן בכוחות עצמם.

החוקרים גילו שמשתתפי הקבוצה שנעזרה בגוגל בסבב הראשון, נטו להיות בטוחים יותר בידיעותיהם ביחס לחברי הקבוצה השנייה. עם זאת, ביצועיהם הלא מרשימים במיוחד במבחן הידע הכללי, העידו שמדובר בביטחון מופרז ולא מבוסס.

אנשים עם מחשבים ניידים על רקע הלוגו של גוגל. רויטרס
ביטחון מופרז, שאינו מגובה בביצועים/רויטרס

מה זה סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה!NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה!NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully