וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיזה גיל מקיימים בישראל לראשונה יחסי מין?

25.11.2015 / 16:00

הסקר שנערך לקראת יום האיידס הבין לאומי חושף את הנתונים על חיי המין של הישראלים. באיזה גיל מאבדים את הבתולים, האם יש הבדלים בין האיזורים בארץ ומי משתמש יותר באמצעי מניעה?

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

בווידיאו: מחקר מצא שכדי להיות מאושרים אתם צריכים לעשות סקס רק פעם בשבוע

בסקר שנערך עבור הוועד למלחמה באיידס, לקראת יום האיידס העולמי שיחול בשבוע הבא (1.12) נחשפים כמה פרטים מעניינים על חיי המין של הישראלים.

בסקר שנערך על ידי מכון 'TAK אסטרטגיות צמיחה' השתתפו 500 מרואיינים, המהווים מדגם ארצי מייצג. נבדקו בו מגמות והתנהגויות הקשורות ל –HIV, התנהגות מינית וחינוך מיני, בחלוקה לפי מגדר, איזור מגורים, גיל ורמת השכלה.

על פי ממצאי הסקר 52.2% מהנשים ו- 58.4% מהגברים השיבו כי קיימו יחסי מין לראשונה בגיל 18 ומטה (גיל ממוצע לקיום יחסי מין במדינה הוא 18 וחצי), כאשר גברים איבדו את בתוליהם בממוצע בגיל 18.3, בעוד נשים בגיל 19. 36.7% מהישראלים סיפרו כי קיימו יחסי לפני גיל 18, 18.2% נוספים קיימו יחסי מין בגיל 18. שנת הגיל שבה הכי הרבה צעירים מקיימים יחסי מין הינה גיל 19, בעוד ש- 0.9% מאבדים את בתוליהם רק בגיל 27. לפי הסקר אגב, תושבי הצפון מאבדים את בתוליהם מוקדם יותר מאלה שבמרכז ובדרום.

כמעט מחצית לא משתמשים בקונדומים בפעם הראשונה

ומה באשר לאמצעי מניעה? על פי הסקר רק 55.2% השתמשו בקונדום בפעם הראשונה בה קיימו יחסי מין מלאים.% 44.8 לא השתמשו בקונדום בפעם הראשונה שבה הם קיימו יחסי מין. אקדמאיים, כך לפי הסקר, נוטים פחות להשתמש בקונדום, רק 53.1% שמו קונדום בפעם הראשונה, בעוד אנשים בעלי השכלה של מתחת ל- 12 שנות לימוד הקפידו מאוד בפעם הראשונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העלה את המודעות. צ'ארלי שין בראיון, מודה שהוא חולה ב-HIV/מערכת וואלה!, צילום מסך

65.2% מקרב החילוניים והמסורתיים שהשתתפו בסקר לא נבדקו מעולם ל-HIV. גברים, כך נמצא, נדקים יותר מאשר נשים, והגיל שבו נבדקים הכי הרבה הוא גילאי 35-54.

"כדי לעצור את התפשטות הנגיף יש להגביר את מאמצי החינוך למיניות אחראית ובטוחה בקרב בני נוער", אמר ד"ר יובל לבנת, מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס. "המצב האבסורדי, נכון להיום, הוא כזה שההורים מטילים את האחריות על חינוך הילדים למין בטוח על המורים, ואילו המורים מטילים את האחריות על ההורים. התוצאה בפועל היא שמצד אחד נערים ונערות בישראל פעילים מינית – כפי שמלמד הסקר ברורות - ומצד שני הם אינם מקבלים כל הדרכה לגבי מין בטוח ומיניות בריאה, מגורם מבוגר כלשהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully